اکران چهار فیلم در سومین روز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد
کد خبر: 4034185
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

اکران چهار فیلم در سومین روز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

چهار فیلم «بی‌مادر»، «ملاقات خصوصی»، «بدون قرار قبلی» و «ماهان» در سومین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، در سینماهای مختلف به اکران درمی‌آیند.

نمایش «ملاقات خصوصی» و «ماهان» در سومین روز جشنواره فجر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، چهار فیلم «بی‌مادر«، «ملاقات خصوصی»، «بدون قرار قبلی» و «ماهان» در سومین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، در سینماهای مختلف به اکران درمی‌آیند.

در روز یکشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه در ساعت ۱۷:۳۰ فیلم‌ ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی در سینماهای آفریقا، هویزه و سیمرغ، فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی در سینما اطلس و فیلم بی‌مادر در سینما ویلاژتوریست به اکران درمی‌آید. در ساعت ۱۹:۳۰ نیز فیلم‌ ملاقات خصوصی در سینماهای هویزه، آفریقا، ویلاژتوریست، اطلس، پارک‌بازار، گلشن و برفی اکران خواهد شد. در ادامه به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازیم.

«بی‌مادر»

فیلم «بی‌مادر» به تهیه‌کنندگی مشترک محمدرضا مصباح و علی اوجی، نخستین ساخته سینمایی سید مرتضی فاطمی است. فاطمی متولد ۱۳۶۲ و از کارگردان‌های جوان این دوره از جشنواره فیلم فجر است که فعالیتش را با روزنامه‌نگاری شروع کرده و در کنار فعالیت‌های رسانه ای، وارد عرصه مستند‌سازی شد و بعدها تهیه‌کنندگی سریال‌های «هوش سیاه ۲» و «شرایط خاص» را بر عهده گرفت. اجرای برنامه «اختیاریه» از دیگر تجربه‌های فاطمی است.

داستان فیلم «بی‌ مادر» درباره زندگی آرام یک زوج است که با پا فشاری یکی از آن‌ها روی تصمیم‌اش، ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود. در خلاصه داستان منتشرشده فیلم آمده: انسان چیزی را به دست نمی ‌آورد مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود...

امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلی، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی گروه بازیگران «بی مادر» را تشکیل می‌دهند و در بخشی از دیالوگ‌های این فیلم آمده است: هیچ زخمی شبیه هیچ زخم دیگه ای نیست. بعضی از زخم ها درد بی درمونن…

«ماهان»

فیلم ماهان به نویسندگی زهرا شاه‌حاتمی و هامون قاپچی، کارگردانی حمید شاه‌حاتمی و تهیه‌کنندگی علی شاه‌حاتمی، روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییر قرار می‌دهد و... .

همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، وحید رحیمیان و نگار جوکار بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند و موسیقی آن برعهده فردین خلعتبری بوده است.


«بدون قرار قبلی»

فیلم «بدون قرار قبلی» به نویسندگی فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی، ششمین فیلم بهروز شعیبی است که دارای مضمونی اجتماعی بوده و با نگاهی به رمانی از مصطفی مستور نوشته شده است. تهیه‌کنندگی این فیلم را محمود بابایی برعهده دارد و پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی،‌ الهام کردا، صابر ابر، امین میری‌، حامی ترابی و رضا صابری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بدون قرار قبلی در مشهد و تهران فیلم‌برداری شده و داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران برگشته است. پسرش دچار اوتیسم است ‌و این مسئله سفر را برایش دشوار می‌کند. او شناختی از پدرش ندارد ومیراثی که پدر برایش گذاشته است باعث تعجب او می‌شود.

«ملاقات خصوصی»

فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس، نویسندگی علی سرآهنگ، بهمن ارک و امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان یکی از فیلم‌هایی است نظر مثبت بسیاری از منتقدان سینما را در چهلمین جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص داده و در رتبه اول آرای مردمی نیز قرار دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پروانه دختری جوان که در مغازه‌ای کار می‌کند و درگیر ماجرای عاشقانه‌ی عجیبی با فرهاد می‌شود. این عشق زندگی او و فرهاد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. از بازیگران ملاقات خصوصی می‌توان به پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، ریما رامین‌فر، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، جواد قامتی، ایمان شمس و امیر حسین بیات اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha