نزدیکی ادیان هدف ویژه این فیلم بود/تمام درآمد فیلم خرج کودکان سرطانی می‌شود
کد خبر: 4033659
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
گزارش نشست «ماهان» در جشنواره فیلم فجر

نزدیکی ادیان هدف ویژه این فیلم بود/تمام درآمد فیلم خرج کودکان سرطانی می‌شود

تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهان» در نشستی خبری این فیلم گفت: قرار است تمام درآمدهای این فیلم خرج کودکان سرطانی در تمام ایران شود.

به گزارش ایکنا، در حاشیه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «ماهان» با حضور عوامل در مرکز همایش‌های برج میلاد امروز ۱۴ بهمن برگزار شد. در این جلسه حمید شاه حاتمی (کارگردان)، علی شاه‌ حاتمی (تهیه کننده)، وحید رحیمیان، امیررضا نظری و نگار جوکار (بازیگر)، هامون قابچی (نویسنده)، هادی لطفی (طراح گریم)، مهدی ایل بیگی (فیلمبردار) و بهروز صفاریان (صدابردار) حضور داشتند.

علی شاه‌حاتمی تهیه‌کننده‌ این فیلم سینمایی در ابتدای این جلسه تصریح کرد: قرار است تمام درآمدهای این فیلم خرج کودکان سرطانی در تمام ایران شود. همچنین نسخه‌ای از فیلم به تمام سفرای کشورهای خارجی که در تهران هستند، بدهیم تا فیلم را به هر طریقی که می‌توانند در کشورشان اکران کنند و درآمد آن را خرج بچه‌های سرطانی در کشور خودشان کنند.

وی با بیان اینکه فیلم جز کم خرج ترین آثار سینمای ایران است، گفت: با وجود اینکه دو ماه و نیم فیلمبرداری این کار طول کشید و ما شهرهای مختلف را فیلمبرداری کردیم جالب است بدانید کمتر از ۳ میلیارد خرج هزینه تولید این فیلم شد این در حالی است که نرخ رایج تولید در سینمای ایران بسیار بالاتر از این رقم است.

سفارش دهنده «ماهان» خدا است / نزدیکی ادیان هدف ویژه این فیلم بود

وی درباره حضور فیلمش در جشنواره توضیح داد: مطمئناً هر کارگردانی دوست دارد اثرش دیده شود اما پیشتر هم گفتم پذیرش این فیلم در جشنواره نظر هیئت انتخاب است و من به آن احترام می‌گذارم. این فیلم تصاویر بسیار زیبایی داشت که حاصل تلاش فیلمبردار است امیدوارم این زیبایی در جشنواره دیده شود.

شاه حاتمی با بیان اینکه سکانس های زیادی در فیلم حذف شده است، بیان کرد: لوکیشن های بسیاری فیلم باعث شد تصاویر زیادی داشته باشیم اما برای اینکه زمان کار به استاندارد لازم رسد مجبور شدیم صحنه های بسیاری از کار را حذف کنیم. در میان صحنه‌های حذف شده تصاویری وجود داشت که من نیز آنها را دوست داشتم اما متاسفانه چاره‌ای جز حذف برخی از آنها نداشتیم.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: برایم جای سوال دارد چرا برخی می‌گویند این فیلم سفارشی است. «ماهان» تلاش دارد تا لحظات زیبای انسانی را نشان دهد همچنین در اثر تلاش شده، نزدیکی ادیان به زیباترین شکل نشان دهیم، اما یک نکته را به جرأت می‌گویم. سفارش‌دهنده اصلی این کار خداوند است.

وی اضافه کرد: اینکه فکر می‌کنند این فیلم شبیه تیزر تلویزیونی است برایم عجیب اما جالب است. کار بر اساس حس واقعی تولید شده و تمام تلاشش این بوده که به واقعیت وفادار بماند. همچنین تلاش کردیم در اثرمان نگاهی مستند اما داستانی به قصه داشته باشیم.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: متاسفانه شرایط کرونایی روی کار ما تاثیر منفی گذاشت و ما نتوانستیم برخی از صحنه‌های مورد نظرمان را بگیریم. برای مثال در بخش کلیسا قرار بود بچه‌ها حضور داشته باشند ولی این اتفاق به دلیل محدودیت‌های کرونایی ممکن نشد.

حمید شاه حاتمی درباره حضور فیلمش در جشنواره گفت: اگر فیلمی وارد جشنواره می‌شود دلیلش این نیست که از دیگر آثار بهتر یا بدتر بوده است. اگر هم می‌بینید فیلم من در جشنواره حضور دارد شاید این کار با نظر هیئت انتخاب همخوانی بیشتری داشته است.

قابچی نویسنده نیز در پاسخ به این سوال که چرا داستان واقعی به نظر نمی‌رسد چنین توضیح داد: تلاش کردیم چهره زشت از سرطان نشان ندهیم تا مخاطب تصاویر دلخراش نبیند، همچنین تلاش کردیم بیش از هر چیزی امید و شادی را در فیلم تصویر کنیم. همچنین می‌خواستیم اگر بیماری سرطانی فیلم را می‌بیند یاد سختی‌ها و مشکلات خودش نیفتد.

این نویسنده درباره شخصیت‌پردازی فیلم چنین توضیح داد: بازیگر نقش اصلی، هر لحظه‌ای یک شخصیت از خود نشان می‌دهد که تقریباً با حال و هوای بیماران سرطانی همخوانی دارد ما می‌خواستیم فشاری که روی این فرد است را با رفتارش نشان دهیم. مطمئن باشید تمام لحظاتی که در فیلم برای شخصیت وجود داشته از کاری تحقیقی سود برده است. برای همین هم در پایان می بینیم شخصیت در سفر دچار مکاشفه شده و به تکامل می‌رسد.

انتهای پیام
captcha