همکاری ۷۹ وکیل نیکوکار با کمیته امداد کرمان
کد خبر: 4033389
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

همکاری ۷۹ وکیل نیکوکار با کمیته امداد کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۹ وکیل نیکوکار و خیر متناسب با نیاز مددجویان با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند، گفت: بیش از ۱۳۳ خدمت حقوقی رایگان طی ۹ ماهه امسال با مشارکت وکلای نیکوکار به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کرمان ارائه‌ شده است.

همکاری وکلا کمیته امداد کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد کرمان با اشاره به اینکه ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به خانواده‌های تحت حمایت و توجه به جایگاه حقوقی آن‌ها، اساس کار کمیته امداد در رسیدن به توانمندسازی خانواده‌ها است افزود: به همین منظور این نهاد با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی به دنبال استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار در جهت حل مشکلات مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدامات لازم در حوزه حقوقی ویژه مددجویان در حال پیگیری و اجرا است، افزود: ۲۷۶ نفر از مددجویان تحت حمایت طی ۹ ماهه امسال از خدمات مشاوره‌ای کانون وکلا بهره‌مند شده‌اند.

صادقی بابیان اینکه میزان تخفیف و یا صرفه‌جویی در پیگیری پرونده‌های مددجویان توسط وکلای نیکوکار در ۹ ماهه امسال بیش از 237 میلیون تومان بوده است، بیان کرد: طی این مدت ۹۷ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات رایگان دفاتر قضایی الکترونیکی به ارزش حدود 30 میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی حقوقی برای مددجویان اشاره کرد و گفت: در دوره‌های آموزشی، مددجویان با مسائل حقوقی از قبیل حقوق خانواده ازدواج و طلاق، تکالیف و وظایف همسر، قوانین ارث، تشریح و بیان قانون معافیت از پرداخت هزینه‌های دادرسی و فرآیند استفاده از آن، آموزش مسائل حقوق خانواده در بخش‌های مهریه، نفقه، حضانت، پرسش، پاسخ به مسائل حقوقی، راهنمایی و مشاوره به‌صورت انفرادی آشنا می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به راه‌اندازی دو مرکز نیکوکاری تخصصی حقوقی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: این مراکز به‌منظور ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان و اقشار نیازمند در شهرهای کرمان و جیرفت راه‌اندازی شده‌اند.

وی به راه‌اندازی میز خدمت حقوقی برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: میز خدمت حقوقی ویژه مددجویان با بهره‌گیری از ظرفیت وکلای نیکوکار در راستای کمک به توانمندسازی مددجویان در امور حقوقی، ارتقای سطح آگاهی و تسهیل در ارائه خدمات حقوقی مددجویان راه‌اندازی شده است.

صادقی بابیان اینکه یکی از نیازهای جدی مددجویان به ‌واسطه معضلات اجتماعی ناآگاهی حقوقی و بی‌اطلاعی از قوانین است، افزود: ناآگاهی حقوقی مددجویان در عدم توانایی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق آنان مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است که راه‌اندازی میز خدمت حقوقی بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha