افتتاح ۱۹۱ پروژه در چهارمحال‌وبختیاری/ ۶۶۲ نفر صاحب شغل می‌شوند
کد خبر: 4032557
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸
همزمان با دهه‌فجر

افتتاح ۱۹۱ پروژه در چهارمحال‌وبختیاری/ ۶۶۲ نفر صاحب شغل می‌شوند

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری در استان در دهه فجر، گفت: در این ایام ۱۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی حیدری، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی حیدری، سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری روز گذشته، ۱۰ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال‌و‌بختیاری به‌مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری در استان، اظهار کرد: در این ایام ۱۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین عملیات اجرایی ۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۳۱ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان در این ایام آغاز خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۱ پروژه عمرانی در استان در دهه فجر برای ۶۶۲ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد، همچنین پروژه‌هایی که در این ایام کلنگ‌زنی خواهد شد، پس از اتمام و بهره‌برداری برای ۳۰۴۷ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

حیدری بیان کرد: در شهرستان اردل ۱۲ پروژه عمرانی، در بروجن ۲۳، شهرستان بن ۱۲ ، خانمیرزا ۱۰، سامان ۱۲، شهرکرد ۴۳، فارسان ۱۵، کوهرنگ ۱۱، کیار ۱۵، لردگان ۲۸ پروژه و در سراسر استان نیز ۱۰ پروژه در دهه فجر سال‌جاری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری در خصوص آمار پروژه‌های کلنگ‌زنی در شهرستان‌های مختلف در دهه فجر سال‌جاری‌، گفت: از مجموع ۶۴ پروژه کلنگ‌زنی در چهارمحال‌و‌بختیاری 6 پروژه در شهرستان اردل، 6 پروژه در بروجن، 5 پروژه در شهرستان بن، یک پروژه در خانمیرزا، 3 پروژه در سامان، ۹ پروژه در شهرکرد، یک پروژه در فارسان، ۱۵ پروژه در کوهرنگ، 5 پروژه در کیار، 7 پروژه در لردگان و 6 پروژه در سراسر استان در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار استان، تصریح کرد: به‌زودی عملیات اجرایی پروژه ایستگاه راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد آغاز خواهد شد، پروژه آبرسانی بن – بروجن، محور شهرکرد- شلمزار، محور بازفت به خوزستان، راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد، تونل‌های در دست احداث در محورهای مواصلاتی و چند پروژه دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها پروژه‌های دارای اولویت در چهارمحال و بختیاری در لیست پروژه‌های کلنگ‌زنی دهه فجر قرار گرفته است، بیان کرد: اگر در بخشی پروژه متناظر نیمه‌تمام مانند سالن ورزشی و غیره وجود داشته باشد، به‌هیچ عنوان پروژه جدید در آن حوزه کلنگ‌زنی نمی‌شود و اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، ردیف‌های اعتباری برای این پروژه‌ها به‌صورت جداگانه تخصیص پیدا می‌کند.

حیدری در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۲۲ دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری در ایام دهه فجر دارای پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند، گفت: سازمان جهادکشاورزی با ۳۵ پروژه بیش‌ترین آمار پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری را به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اجرای برخی پروژه‌های عمرانی مانند پروژه‌های راه‌سازی نقش بسزایی در توسعه استان خواهد داشت، می‌توان با تسهیل حمل و نقل بار و مسافر و دسترسی آسان به بنادر جنوب کشور، سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، صنعت و غیره را جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه عموم پروژه‌های عمرانی با مشکل اعتباری مواجه هستند، افزود: برای حل مشکل اعتباری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام بحث تهاتر نفت در دستور کار قرار گرفته است، همچنین درصدد جذب مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای پروژه‌های عمرانی در چهارمحال و بختیاری هستیم.

حیدری گفت: همچنین انجام برخی ار پروژه‌های عمرانی باتوجه به مشکلاتی از جمله اجرای ابنیه و قرار گرفتن در حرایم لوله‌های انتقال گاز و نفت تا حدودی زمانبر است، اما برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام چهارمحال وبختیاری برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری در خصوص حمایت از شهرداری‌های استان برای حرکت به سمت توسعه شهرها، تأکید کرد: درآمدزایی از محل صدور پروانه‌های ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن یک فرصت مناسب برای افزایش درآمد شهرداری‌ها است، همچنین شهرداری‌ها می‌توانند با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به سمت کسب درآمد پایدار حرکت کنند.

وی در پایان از احداث یک مجموعه تفریحی و توریستی شامل پارک، شهربازی و غیره در شهرکرد خبر داد و اظهار کرد: این طرح در صورت جذب سرمایه‌گذار اجرایی خواهد شد، زیرا شهرداری توان مالی برای اجرای طرح را ندارد.

انتهای پیام
captcha