ضرورت ارتقای سهم دختران در رشته‌های هنرستانی
کد خبر: 4032143
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

ضرورت ارتقای سهم دختران در رشته‌های هنرستانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم آغاز به کار مرحله استانی چهاردهمین المپیاد «فرش دستباف» بر ضرورت افزایش سهم دختران در رشته‌های هنرستانی تأکید کرد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز 9 بهمن‌ماه رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم آغاز به کار مرحله استانی چهاردهمین المپیاد «فرش دستباف» بر ضرورت افزایش سهم دختران در رشته‌های هنرستانی تأکید کرد و گفت: در زمینه تجهیزات هنرستان‌ها اعتبارات خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده شده که ضرورت دارد عدالت توزیع هم در نظر باشد و هر جا که فعالیت‌های بیشتر و خدمات بهتری ارائه شود، اعتبار بیشتری تعلق می‌گیرد.

وی افزود: رشته‌های هنرستانی نیاز به فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و زمان‌بر هستند، ضرورت هنرستان‌ها از این جهت بسیار مهم است که در آینده‌ای نزدیک با کمبود شغل مواجه می‌شویم و بعضی از رشته‌های دانشگاهی کاربردی نیستند، اما در زمینه رشته‌های هنرستانی هیچ وقت زمانی نمی‌رسد که بگوییم به تولید فرش یا تأسیسات یا مکانیک خودرو وغیره بی‌نیاز هستیم.

رضایی تصریح کرد: با تقویت و توسعه هنرستان‌های استان به ویژه در زمینه هنرهای بومی و صنایع دستی می‌توانیم با بازارهای روز دنیا رقابت کنیم، قالی کرمان در جهان اعتبار و جایگاه ویژه‌ای دارد به نحوی که حتی در ادبیات و ضرب‌المثل‌های ما هم وارد شده است. قالی کرمان هنوز هم قابلیت ارتقا دارد و نمی‌توان گفت در رشته‌های هنرستانی به همین اندازه بسنده می‌کنیم، قطعا در هنرهای مختلف راه برای پیشرفت وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر موضوع ساخت هنرستان جدید در استان تأکید کرد و گفت: ارتقاء سهم دختران در رشته‌های هنرستانی به ویژه هنرها و رشته‌هایی مانند فرش ضرورت دارد و امیدواریم راه‌اندازی مجتمع‌های آموزشی مجهزی مانند مجتمع «حیات طیبه» با محوریت توسعه آموزش‌های هنرستانی بتواند گامی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین و ترویج کارآفرینی باشد.

انتهای پیام
captcha