نهضت دفاع از حق بر محور تفکر زهرایی شکل می‌گیرد
کد خبر: 4031380
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
قاضی‌زاده هاشمی:

نهضت دفاع از حق بر محور تفکر زهرایی شکل می‌گیرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پرچم‌دار نهضت ایستادگی جریان دفاع از حق، ایستادگی مقابل ظلم و انحراف تاریخ حضرت زهرا(س) هستند، گفت: این نهضت بر محور تفکر زهرایی شکل می‌گیرد و انسان‌های همانند خود را تربیت می‌کند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سه‌شنبه، 5 بهمن در آیین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر «ایثار و زنان عاشورایی» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی زنانی داشتیم که برپاکننده و حافظ عاشورا و تربیت‌کننده شهدا بوده‌اند.

وی افزود: اگرچه فرصت به خدمت رسیدن معصومان را نداشته‌ایم و عصمت علنی را از نزدیک درک نکرده‌ایم اما وقتی به محضر مادر شهدا و جانبازان می‌رویم، «... فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ...» را می‌فهمیم.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه نقش زنان را در تاریخ اسلام یادآور شد و گفت: پرچم‌دار نهضت ایستادگی جریان دفاع از حق، ایستادگی در مقابل ظلم و انحراف تاریخ و... خدیجه کبری(س) و  فاطمه زهرا(س) هستند. این نهضت بر محور تفکر زهرایی شکل می‌گیرد و انسان‌های همانند خود را تربیت می‌کند. چنانچه از دامن حضرت زهرا(س) امام حسن(ع) و حسین(ع) پرورش می‌یاید که خود علمدار می‌شوند.

وی با بیان اینکه چنین مسائلی را در تاریخ انقلاب اسلامی هم مشاهده کردیم، گفت: برادری در دفاع مقدس به شهادت می‌رسد و برادر دوم هم امروز جزو مدافعین حرم است و در واقع این زنان عاشورایی هستند که از نهضت امام حسین(ع) پشتیبانی کردند و این حمایت همچنان ادامه دارد.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود زبان شعر را زبان بیان دانست و افزود: شعر و شاعران ارزشی و توحیدی از اصلی‌ترین حاملان فرهنگ عاشورایی هستند.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه شاعران ایثارگر و ایثارگران شاعر هر دو یک مفهوم هستند و نسبت به این معنای بالا و الهی انجام وظیفه در طول تاریخ کرده‌اند و بابت آن هم به زحمت افتاده‌اند، گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی ما ترویج، پاسداری، توسعه و شناساندن چهره واقعی ایثار و شهادت و تداوم آن در جامعه است.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران به خاطر ایمان قلبی به خداوند پای ایمان خود ایستاده‌اند، گفت: این تجلی عملی رفتار آن‌هاست که نهضت عاشورا را ادامه می‌دهند.

قاضی‌زاده همچنین با بیان اینکه هنر، زبان عشق است و چه هنری بالاتر از اینکه جان خود را به طبق اخلاص بگذاری، ابراز امیدواری کرد که این‌گونه جلسات تداوم یابد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه محور برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید استان‌ها هستند، گفت: فرهنگ، حوزه‌ای عمومی است که باید با همدلی بهترین نتیجه‌ها از آن حاصل شود.

انتهای پیام
captcha