دستور تخلیه روستاهای کنار رودخانه در جنوب کرمان صادر شد
کد خبر: 4029456
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
استاندار کرمان:

دستور تخلیه روستاهای کنار رودخانه در جنوب کرمان صادر شد

استاندار کرمان با اشاره به شرایط باتلاقی، کوهستانی و تداوم بارندگی‌ها در جنوب استان کرمان گفت: در رودبار جنوب و زهکلوت دستور تخلیه روستاهای کنار رودخانه صادر شده است.

علی زینی وند استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان، امروز ۲۸ دی‌ماه با بیان اینکه استان کرمان هنوز تحت تأثیر تبعات سیل دو هفته قبل بود که بارش‌های جدید از اوایل هفته جاری آغاز شد، افزود: سیل اخیر، جنوب استان را در برگرفت و در خیلی از مناطق رودخانه ها طغیان کردند‌.

استاندار کرمان بیان کرد: بارندگی‌ها ادامه دارد و در رودبار جنوب و زهکلوت دستور تخلیه روستاهای کنار رودخانه صادر شده است.

زینی‌وند با تاکید بر این نکته که نیروهای امدادی در صحنه هستند، گفت: بروز خسارت‌های جدید در اثر بارندگی‌های پیش رو دور از انتظار نیست و به دلیل شرایط باتلاقی، کوهستانی بودن و تداوم بارندگی‌ها، هنوز راه دسترسی ۱۳۰ روستا باز نشده است و تلاش برای بازگشایی مسیرها و دسترسی به روستاها ادامه دارد.

وی با اشاره به قطعی آب در ۳۰ روستا تصریح کرد: نیروهای امدادی، جهادی، بسیج، هلال احمر، راهداری و نیروهای مردمی و همه دستگاه‌ها در صحنه هستند و امدادرسانی از هر طریق در حال انجام است. اسکان موقت انجام شده و مواد خوراکی به اکثر مناطق رسیده است.

استاندار کرمان اعلام کرد: همه فرمانداران در صحنه هستند و امروز شخصا عازم مناطق سیل‌زده می‌شود تا در صحنه مدیریت بحران را دنبال کند.

انتهای پیام
captcha