حمله موشکی ارتش یمن به ائتلاف سعودی
کد خبر: 4028256
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

حمله موشکی ارتش یمن به ائتلاف سعودی

سرتیپ یحیی سریع از توقف پیشروی مزدوران امارات در استان شبوه (جنوب یمن) و استان مأرب (مرکز یمن) به وسیله ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در شبکه توییتر در این خصوص نوشت: به لطف خداوند، نیروهای ما توانستند با پیشروی چشمگیر مزدوران و داعشیان تحت حمایت امارات به سمت شهرستان‌های عین، در استان شبوه و حریب در استان مأرب جلوگیری کنند.

یحیی سریع افزود: این اقدام به مدت چند ساعت به طول انجامید و به‌رغم پشتیبانی هوایی فشرده از مزدوران اماراتی، آن‌ها هیچ‌گونه پیشروی نداشتند.

سریع درعین‌حال خبر داد: خسارت‌های سنگینی به عناصر داعشی وابسته به امارات و مزدوران این کشور وارد شد به‌نحوی‌که ده‌ها نفر از آن‌‌ها کشته و مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: محل تجمع نیروهای ائتلاف با دو موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفت که هر دو موشک دقیقاً با اهداف برخورد کردند. 

طبق این بیانیه، در پی برخورد موشک‌ها، تعداد زیادی از نیروهای ائتلاف کشته و مجروح شدند که خودروهای امدادی بلافاصله برای انتقال آن‌ها به بیمارستان در محل حضور پیدا کردند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز اعلام کرد: ارتش این کشور توانسته است طی چند روز گذشته  به مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه خسارت‌های سنگینی وارد کند.

طبق اعلام امروز یحیی سریع، نیروهای صنعاء توانسته‌اند تعداد ۵۱۵ نفر از مزدوران و داعشیان امارات از جمله چند فرمانده را از پای درآورند و بیش از ۸۵۰ نفر از آن‌ها را مجروح کنند.

سریع همچنین با استناد به داده‌‌های اطلاعاتی افزود: ۲۰۰ نفر از مزدوران و داعشیان وابسته به امارات نیز مفقود شده‌اند، ارتش یمن در عین حال توانست ۱۰۲ خودروی نظامی و تعدادی از توپ‌های بزرگ و پیشرفته مزدوران را منهدم کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خبر داد: ده‌ها موشک به سوی محل تجمع مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه شلیک شده است که در پی این اقدام، ده‌‌ها تن از آن‌ها کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.

سریع در پایان بیانیه امروز ضمن تأکید بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور یمن، مردم این کشور و مقابله با امارات تا زمان پیروزی، هشدار داد: عواقب اقدامات تنش‌زای امارات سنگین خواهد بود و اماراتی‌ها باید پیامدهای این تنش را متحمل شوند.

 

انتهای پیام
captcha