شهید سلیمانی ژنرال‌های آموزش دیده غرب و شرق را به زانو درآورد
کد خبر: 4027442
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

شهید سلیمانی ژنرال‌های آموزش دیده غرب و شرق را به زانو درآورد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: شهید سلیمانی در میدان‌های سخت از یک رزمنده ساده کار خود را شروع و به یک ژنرال انقلابی با تدبیر و باتجربه ارتقا یافت و با مجاهدت و رشادت و هوش بسیار تمام ژنرال‌های آموزش دیده در آکادمی‌های غرب و شرق را به زانو درآورد.

سردار محسن کریمی، فرمانده ساه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 19 دی در پنجمین یادواره گرامیداشت شهدای عملیات غرورآفرین کربلای 5، گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز درگذشت سنگرساز بی‌سنگر سردار مهدی ورشابی که در سالن امام خمینی(ره) اداره کل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، شهدا را مظهر اقتدار و عزت روزافزون انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: به برکت رشادت شهدا و همه مردم اسلام ناب محمدی احیا شد و پس از گذشت بیش از 40 سال شاهد اوج‌گیری انقلاب در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی ضرورت تبیین سیره و مکتب شهدا برای کودکان و نوجوانان با زبانی متناسب با سن آنان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در چهار دهه گذشته انقلاب با وجود توطئه دشمنان همچنان با قدرت در حال حرکت به سمت جلو است و برای ادامه مسیر باید مکتب شهدا را الگو قرار دهیم. مجاهدت ملت ایران در حوزه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... غیرقابل انکار است.

کریمی با اشاره به دستاورهای ملی و بین‌المللی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: علی‌رغم توطئه و فتنه دشمنان با هدایت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بسیار موفق عمل کرده و با ترویج فرهنگ بسیجی به اقتدار و دستاوردهای بسیار رسیده است. اتحاد ملی برای تحقق آرمان‌ها از دیگر دستاوردهایی است که با هدایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به دست آمد. با بهره‌گیری از الگوهای موفق می‌توان مشکلات اقتصادی و فرهنگی را برطرف کرد.

به‌گفته وی حرکت در گام دوم و تحقق منویات رهبری بدان معنا است که از سطح استراتژیک خارج و به سطح ایدئولوژیک رسیده‌ایم که نظام اسلامی ایران به عنوان قدرتی بزرگ مطرح است. برای ماندگاری انقلاب اسلامی باید همچون گذشته نقش آفرین بوده و برای استمرار و تقویت اقتدار باید سطح ایدئولوژیک را با قدرت ادامه دهیم. لازم است در گام دوم جهادتمدنی را تحقق بخشیده و انقلاب را مانا کنیم.

کریمی به فعالیت کارگشای دولت سیزدهم نیز اشاره و ادامه داد: با روی کار آمدن دولت انقلابی فرصت مناسبی برای تحقق جهادتمدنی به وجود آمده استفاده کرده و دولت را برای تشکیل دولتی اسلامی یاری کنیم. چراکه اسلام باید سنگرهای کلیدی را فتح کند و این مهم فقط با محقق شدن جهاد تمدنی رقم می‌خورد که مقدمه آن تشکیل دولت اسلامی است.

وی با تأکید براینکه چالش‌ها و مشکلات نباید ما را از ادامه مسیر ناامید کند، بیان کرد: معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی، ولایتمداری و حضور همیشه در صحنه مردم تمام محدودیت‌ها و فتنه‌ها را به فرصت های بزرگ تبدیل کرده و بزرگترین موفقیت‌ها را به دست آورده است.

کریمی همچنین به عملیات کربلای 5 و رشادت رزمندگان به ویژه جان برکفان استان مرکزی اشاره و اظهار کرد: عملیات کربلای ۵ دارای بعد نظامی و اعتماد به ولایت است که با رزمندگان با تکیه بر این دو بعد توانستند خالق حماسه‌های شگرف باشند.

وی ادامه داد: اعتماد به نصرت الهی و ولایت‌فقیه پیام مهم عملیات کربلای ۵ است. این پیام علاوه بر اینکه ملت ایران را در طول ۴۲ سال گذشته موفق کرده در جبهه مقاومت نیز دستاوردهای بسیاری داشت و لازم است برای عبور از مقاطع حساس انقلاب از پیام مهم این عملیات درس بگیریم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان همچنین به شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره و تصریح کرد: تأکید بر ولایت‌پذیری از سفارش‌های مهم شهید سلیمانی هم در زمان حیات و هم وصیت نامه ایشان است. امروز رمز عبور از مشکلات کشور ولایت‌پذیری و ولایتمداری است که همه باید به این مسئله مهم توجه کنیم.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی با تشکیل جبهه مقاومت در منطقه ظرفیت‌سازی کرد و بسیج مردمی را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی به راه انداخت. با رشادت و هوشیاری این شهید والمقام شاهد دساوردهای خوبی هستیم و در آینده نیز از دیگر دستاوردها رونمایی می‌شود.

کریمی گفت: شهید سلیمانی زندگی را عاقلانه شروع، عارفانه ادامه و عاشقانه تمام کرد. او در میدان‌های سخت از یک رزمنده ساده کار خود را شروع و به یک ژنرال انقلابی با تدبیر و باتجربه ارتقا یافت و با مجاهدت و رشادت و هوش بسیار تمام ژنرال‌های آموزش دیده در آکادمی‌های غرب و شرق را به زانو درآورد.

انتهای پیام
captcha