شرکت 89 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقه «درس‌هایی از قرآن»
کد خبر: 4027073
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

شرکت 89 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقه «درس‌هایی از قرآن»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: 89 هزار دانش‌آموز البرزی دوره متوسطه اول و دوم در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند.

مسابقه «درس‌هایی از قرآن»

حسین سلیمیان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری مسابقه درس‌هایی از قرآن در مدارس استان، گفت: امسال این مسابقه ویژه مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم برگزار شد.

وی افزود: از مجموع 178 هزار و 278 دانش‌آموز در حال تحصیل در این مقاطع، 89 هزار دانش‌آموز در این مسابقه شرکت کردند.

این مسئول درباره نحوه برگزاری این مسابقه، توضیح داد: هر سال، اول سال تحصیلی تبلیغ مسابقات در مدارس آغاز می‌شود و دانش‌آموزان برای شرکت در آن نام‌نویسی می‌کنند، به این صورت که فرم پاسخنامه بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده توزیع می‌شود و آنها باید برنامه را از تلویزیون ببینند و سؤالات را پاسخ بدهند، مربیان هم پاسخنامه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و در پایان سال و پس از برگزاری 18 هفته مسابقه، نفرات برتر مدارس به منطقه معرفی می‌شوند.

سلیمیان بیان کرد: نفرات برتر مدارس در مرحله منطقه‌ای به‌صورت کتبی آزمون خواهند داد؛ به این صورت که برنامه‌های درس‌هایی از قرآن در قالب کتابچه چاپ و در اختیار برگزیدگان قرار می‌گیرد و آنها به‌صورت کنکوری امتحان می‌دهند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: امسال نیز آزمون این دوره از مسابقات با هماهنگی و همکاری اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از طریق فضای مجازی و سامانه آزمون آنلاین مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی برگزار و در مراسمی جوایز و لوح سپاس مسابقه به دانش‌آموزان برگزیده اهدا شد.

انتهای پیام
captcha