بگذاریم یاد شهید سلیمانی برای عدالت‌خواهان جهان بماند
کد خبر: 4025747
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

بگذاریم یاد شهید سلیمانی برای عدالت‌خواهان جهان بماند

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات قرآنیان مشهد گفت: شهید سلیمانی را برای حزب، گروه و دسته‌ای خاص مصادره نکنیم و بگذاریم برای عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان جهان بماند.

حجت‌الاسلام سیدموسی سلطانی، رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات قرآنیان مشهدحجت‌الاسلام سیدموسی سلطانی، رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات قرآنیان مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص ویژگی‌های شهید سلیمانی بیان کرد:  به جرئت می‌توان گفت که حاج قاسم هم در حوزه ایدئولوژی و فکری و هم در حوزه عمل و اجرا، شاگرد واقعی مکتب ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) بود.

وی ادامه داد: اولین ویژگی، اخلاص ایشان بود و همین اخلاص این شهید بود که با وجود پای کار بودن وی در عرصه انقلاب اسلامی ما در این دهه اخیر نام ایشان را شناختیم و در واقع خدا نام ایشان را چنان بالا برد که در تارک تاریخ درخشید.

سلطانی ابراز کرد: دومین خصوصیت این شهید والا مقام، خداباوری ایشان بود. شهید سلیمانی آیه شریفه «أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ» را آویزه گوش کرده بود و همین خدا باوری و خداترسی ایشان بود که در بحبوحه جنگ سوریه وقتی وارد منزلی شد نامه‌ای برای جلب رضایت صاحب آن خانه نوشت. توسلات و مناجات‌های این شهید این‌ها همه نتیجه خداباوری و خداترسی شهید سلیمانی بود.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات قرآنیان مشهد، ولایت‌پذیری را از دیگر شاخصه‌های اخلاقی این شهید بزرگوار برشمرد و افزود:  شهید سلیمانی در عین حال که یک فرمانده و ژنرال بود سرباز ولایت نیز بود. نه یک قدم جلوتر و در کنار بلکه در پشت سر ولایت بود و در نامه به دخترش تأکید کرده بود که بر سنگ مزارم سرباز بنویسید.

وی اضافه کرد: ولایت‌پذیری حاج قاسم خیلی حرف برای همه افراد در هر درجه از مسئولیت، رتبه علمی و مرتبه نظامی دارد و آن هم اینکه در هر مقام و مرتبه که هستی باید سرباز و مطیع ولایت باشی، چرا که محور و شاکله ولایت است و ایشان تا زمان امام سرباز امام و در زمان رهبری سرباز رهبری بود و این سه ویژگی منحصر به فرد شهید سلیمانی است که مستندات قرآنی دارد.

سلطانی با بیان اینکه حاج قاسم یک مکتب و جریان است گفت: حضرات معصومین(ع) جای خودشان الگو هستند، اما شهید سلیمانی در مرتبه خود می‌تواند الگویی برای انسان‌ها به‌ویژه نسل امروز باشد.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات قرآنیان مشهد افزود: زندگی حاج قاسم جناحی نبود، بلکه فراجناحی بود، زندگی این شهید حزبی نبود بلکه فراحزبی بود، زندگی حاج قاسم برای مقدسین و متدینین نبود ماورای این‌ها بود و لذا می‌بینیم که در تشییع حاج قاسم افرادی آمدند که حتی یک بار هم پای صندوق‌های رأی نیامده بودند و این سبک زندگی حاج قاسم بود که به قشر خاصی تعلق نداشت بلکه برای همه بود.

سلطانی اضافه کرد: حاج قاسم نظامی و فرمانده بود، اما فرماندهی حاج قاسم در میدان نبرد و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب، اسلام و اهل بیت بود، اما بعد مهم زندگی حاج قاسم عطوفت و مهربانی این شهید بود که نسبت به مردم ایران، فرزندان ایران و خانواده‌های شهدا داشت و این به کرات در زندگی حاج قاسم نمود پیدا کرد.

حفظ مکتب حاج قاسم در گرو مطالعه سیره شهید است

وی در خصوص حفظ مکتب حاج قاسم و انتقال آن به آیندگان گفت: حفظ این مکتب  در گرو  مطالعه سیره حاج قاسم است و علاوه بر وصیت‌نامه در خصوص این شهید کتب زیادی توسط همرزمانش نوشته شده است  که مطالعه آن به زندگی ما کمک می‌کند.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات قرآنیان مشهد یکی دیگر از راه‌های حفظ مکتب حاج قاسم را گنجاندن سیره این شهید در متن منابع دانشگاهی و کتب درسی دانش‌آموزان برشمرد و اضافه کرد: تزریق آرمان‌های حاج قاسم به جامعه یک ضرورت است.

سلطانی اظهار کرد: راهکار تزریق مکتب شهید سلیمانی به جامعه تقوای حاج قاسم است و با تقوای این شهید می‌توان مکتب حاج قاسم را در جامعه تسری داد، اما نکته حائز اهمیت این است که حاج قاسم را برای هیچ گروه، دسته و حزبی مصادره نکنیم و بگذاریم حاج قاسم برای عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان جهان بماند.

انتهای پیام
captcha