وصیت‌نامه شهید مدافع حرم به دانشجویانش/ نظرات شخصی مرا نشنيده بگيريد
کد خبر: 4024294
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

وصیت‌نامه شهید مدافع حرم به دانشجویانش/ نظرات شخصی مرا نشنيده بگيريد

حجت‌الاسلام مجید محمدی، شهید مدافع حرم استان خوزستان از مدرسان معارف اسلامی، اخلاق و قرآن دانشگاه بود که پیش از شهادت برای دانشجویانش در دانشکده سما شوشتر، وصیت‌نامه‌ای نوشت.

وصیت‌نامه شهید مدافع حرم به دانشجویانش / نظرات شخصی مرا ناشنيده بگيريدامروز سالگرد شهادت حجت‌الاسلام مجید محمدی، شهید مدافع حرم استان خوزستان است. محمدی که بیش از ۵۰ ماه در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت از مدرسان معارف اسلامی، اخلاق و قرآن دانشگاه بود که در عملیات آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا در مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری در بهمن سال 94 در شهر حلب به شهادت رسید.

شهید محمدی پیش از شهادت برای دانشجویانش در دانشکده سما شوشتر، وصیت‌نامه‌ای نوشته بود که در زیر می‌خوانیم:

به نام خدا

سپاس خداوند خالق انسان و عادل در خلقت و دنيا و حكمتش در رزق و روزی و حكيم در سرنوشت‌ها و سرشت‌ها

اما بعد خطاب به دانشجويان عزيزم و اميدان آينده ايران.

1. تفكر و انديشه است كه انسان را خليفه الله گردانيد و همين تفكر و انديشه است كه انسان را متحول می‌كند و دشمنان انسانيت از همين راه برای ضربه زدن به انسان، سوء استفاده كرده، بشريت را لكه دار كرده‌اند.

دشمنان انسانيت اول تفكر و انديشه را از انسان‌ها می‌گيرند و بعد سوار بر افكار و عقل‌ها به مقصد پليد خود می‌رسند. تبليغات گسترده ماهواره‌ها و ترويج ابتذال و مشغول كردن امتها به جنگ و ستيز و ... همگی در همين راستا است كه نگذارند آدمی با آرامشی حاصل از صلح و دوستی بشريت، به افكار و انديشه‌ها مشغول باشند.

عزيزانم! زياد فكر كنيد و زياد مطالعه كنيد و زياد مشورت كنيد كه انسانيت و حتی دين‌دار بودن و دين‌دار ماندن در همين تفكر و انديشه زياد است.

2. تاريخ و مطالعه تاريخ و تفكر در تاريخ همان تجربه‌ای است كه شما جوانان به دنبالش هستيد و اگر می‌خواهيد يك بار زندگی كنيد تا تجربه كنيد و بار ديگر زندگی كنيد و تجربه‌ها را به كار گيريد،‌ مسئوليت زندگی اوليه را گذشتگان برعهده گرفته‌اند و فقط شما كافيست دمی بنشينيد و تاريخ را مطالعه كنيد و مطمئن باشيد با تجربه‌ای سنگين زندگی خواهيد كرد. زندگی بدون اشتباه و سرشار از لذت، چون صد در صد برگرفته از گذشته است و سالم.

3. هميشه سعی كنيد انسانی زندگی كنيد و انسانيت را در خود پرورش دهيد و با اعمال و رفتار و زندگی درست خود را به ديگران بياموزيد كه انسان باشند و نتيجه اين انسانيت و كمك خداست كه توفيق فهم دين را زياد می‌كند.

4. دین و ديندار بودن و ديندار ماندن را از راه عقل و تفكر و انديشه بياموزيد تا از ديندار بودن لذت ببريد و عاشقانه خداوند را بندگی‌ كنيد.

5. در آموزه‌های كلاس سعی كردم به حكم فهم عقل و علم، دين را برايتان روشن و قابل فهم كنم. اما از آنجایی كه من هم انسان بودم و ممكن‌الخطا، آن دسته از گفته‌هايم كه با منابع دين يعنی قرآن و سنت پيامبر و اهل بيت عليهم السلام مطابقت داشته و دارند صحيح و مابقی نظرات شخصی من بوده‌اند و ناشنيده بگيريد و حقير را ببخشيد و حلال كنيد.

از اساتيد و كاركنان عزيز حلاليت می‌طلبم. خدا نگهدارتان باشد.

حلالم كنيد. مجيد محمدی  22/9/94 ساعت 30/16 - دانشكده سما(شوشتر)

انتهای پیام
captcha