مسئولان به جای محصولات خارجی به توانمندی‌های جهادگران دل ببندند
کد خبر: 4024110
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
علی منتظری:

مسئولان به جای محصولات خارجی به توانمندی‌های جهادگران دل ببندند

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با تأکید بر توانمندی‌ها و دستاوردهای جهادگران جهاددانشگاهی، خواستار حمایت مسئولان و استفاده از این دستاوردها به جای دلبستن به محصولات خارجی شد.

مسئولان به جای محصولات خارجی به توانمندی‌های جهادگران دل ببندندعلی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ در گفت‌‌وگو با ایکنا، مهم‌ترین خدمتی که جهاددانشگاهی می‌تواند برای کشور داشته باشد را تربیت نسلی از جهادگران دانست که با درک عمیق مشکلات و مسائل جامعه بتوانند در زمینه رفع مشکلات مردم قدم بردارند.

وی تصریح کرد: این بزرگ‌ترین نقشی است که جهاددانشگاهی در گذشته ایفا کرده و امروز هم می‌تواند به عنوان یک الگو این نقش را ایفا کند؛ چون انسان‌های جهادگر هستند که می‌توانند در مواجهه با مشکلات مقاومت کنند، به مقابله با مشکلات بروند و مسیرها را کوتاه کرده و میان‌برها را پیدا کنند.

منتظری با اشاره به اینکه تمام دستاوردهایی که در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ به نمایش درآمده است، از ارزش‌ بالایی برخوردار است، گفت: در پشت هر دستاوردی تعدادی از جهادگران و انسان‌های خداباور و با ایمان قرار داشته‌اند تا این محصولات به ثمر برسد.  

وی بر لزوم تربیت نیروی انسانی جهادگر تأکید کرد و گفت: کشور ما به چنین انسان‌هایی نیاز دارد که قبل از اینکه خودشان و منافع خودشان را ببینند، منافع کشور و مردم را درک کنند و فارغ از جناح‌بندی‌ها، گروه‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌های کاذب و دروغین به راستی به فکر خدمت به مردم باشند.

منتظری با بیان اینکه جهاددانشگاهی مشروعیت خود را از رهبری معظم انقلاب و شورای عالی انقلاب فرهنگی به دست آورده است و چشم ما همیشه به حمایت‌های معظم‌له و توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به لزوم حمایت‌های مادی نیز اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند نقش بسیار مهمی در حمایت از جهاددانشگاهی ایفا کند؛ کما اینکه در گذشته هم این حمایت‌ها وجود داشته و امیدواریم در آینده نیز تداوم یابد.

منتظری دولت را نهاد دیگری برشمرد که می‌تواند به جهاددانشگاهی کمک کند و گفت: جهاد همیشه با همه دولت‌های جمهوری اسلامی فارغ از جناح‌های سیاسی رابطه خوبی داشته و با هر دولتی که بر سر کار بوده، دست دوستی و همکاری داده و طبیعتاً انتظار همراهی و حمایت داشته است.

به جای دل بستن به محصولات خارجی از توانمندی‌های جهادگران استفاده کنید

وی ادامه داد: امروز نیز از دولت سیزدهم همین انتظار را داریم که از طریق وزارت بهداشت، وزارت علوم، معاونت علمی رئیس جمهور و سایر بخش‌های اجرایی مورد حمایت قرار گیریم. ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، وزارت نفت، وزارت نیرو و ... انتظار داریم از جهاددانشگاهی حمایت کنند؛ چراکه امروز دستاوردهایی داریم که مسئولان می‌توانند از آنها استفاده کنند و به جای اینکه به محصولات خارجی و وارداتی دل ببندند، از محصولات و توانمندی‌های فرزندان جهادگر خود استفاده کنند.

روابط ایمانی و عاطفی را در جهاددانشگاهی گسترش دهیم

منتظری در پاسخ به اینکه فعالیت جهاددانشگاهی را در پنجمین دهه فعالیت خود چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: مثل همیشه بالنده، توانمند و سرفراز؛ منتها مهم‌ترین موضوعی که من انتظار دارم بازتاب آن را هم در نمایشگاه و هم در مجموعه جهاددانشگاهی ببینم، تقویت روابط ایمانی و عاطفی خود جهادگران است. باید روابط ایمانی و عاطفی را در این نهاد گسترش داده و تقویت کنیم؛ انسان‌هایی که سرشار از روابط ایمانی و عاطفی در مجموعه خود هستند می‌توانند کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی را در مدت کوتاهی انجام دهند.  

انتهای پیام
captcha