پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره «یادمان ولایت» جیرفت
کد خبر: 4023559
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره «یادمان ولایت» جیرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت یازدهمین جشنواره سراسری «یادمان ولایت» جیرفت در پیامی تبعید مقام معظم رهبری در سال ۵۷ به جیرفت را سرآغازی بر این افتخار دانست که جیرفت دارالولایه باشد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت یازدهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت جیرفت پیامی صادر کرد.

متن این پیام شامگاه چهارم دی‌ماه توسط حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در یازدهمین دوره جشنواره قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است:

«بِسم الله الرّحمنِ الرَّحیم

اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین، ثُمَّ الصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا حبیبِ اِلهِ العالمین، ابِاالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد و علی اَهل بَیته الطّاهرین المعصومین المکرّمین، سِیَّما بقیة اللهِ فی الارضین.

تابستان سال ۵۷ شهر جیرفت میزبان قدوم مبارک مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی بوده، قریب دو ماه و نیم، روزهای سخت تبعید، اما در آغوش مردم پر مهر و محبت جیرفت سپری شد و همین شد سرآغازی بر این افتخار که جیرفت دارالولایه باشد.

تبعید معظم‌له به این منطقه گویای این نکته است که جنوب کرمان در آن روزگار، هم بدلیل شرایط نامساعد اقلیمی و هم از نگاه مسئولان و برخورداری از مواهب حکومتی، مورد بی‌مهری و قهر بوده است.

بار دیگر در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، در جمع مردم شریف و نجیب این منطقه حضور یافتند و همچون همیشه تدابیر و راهنمایی‌های حکیمانه خود را در خصوص جنوب کرمان مطرح نمودند.

به نظر من مهمترین مسائل منطقه، سه موضوع اصلی است: یکی مسئله‌ی اشتغال جوانان است، یکی مسئله امنیت است، یکی هم مسئله فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و نوین و همه جانبه است. این سه سرفصل است که همه‌ی فعالیت‌ها برای این منطقه از استان کرمان باید متوجه به این سه سرفصل باشند.

جنوب کرمان سرزمین فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله‌ای است که هم در دوران ستم شاهی پهلوی و هم دفاع مقدس پس از آن مردان و زنان بزرگی را به خود دیده است همانگونه که مقام معظم رهبری مدظله العالی در جمع شما مردم شریف بیان نمودند: در طول سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی یکی از بهترین امتحان‌های خود را در راه خدا دادند.

احساسات پاک مذهبی در جیرفت، جزو نقاط برجسته و درخشان است. سرداران شهیدی که از این سرزمین برخاستند افتخار آفریدند، هر کدام ستاره درخشانی هستند. جمعی از بهترین سرداران لشکر پر افتخار ثارالله جزو مردم شما و جوانان شما بودند و شهید شدند؛ برخی هم که با کوله باری از افتخار و حسنات معنوی و الهی به حمدالله در حال حیاتند.

فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در این شهرستان چشمگیر است. هرچه من درباره مردم جیرفت و این منطقه، در ذهن دارم همه خاطرات نیک و یادهای زیبا و فراموش نشدنی است.

در همین راستا و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت در مسیر توسعه همه جانبه فرهنگی در جنوب کرمان در اولویت قرار گرفته است که تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سال ۱۳۸۹ برگزاری جشنواره‌ها، یادمان‌ها, همایش‌ها، سوگواره‌ها و برنامه‌هایی از این دست در جهت تبیین و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای ارزش‌های آن و نیز شناسایی حمایت مدبرانه استعدادهای منطقه از برنامه‌های مؤثر فرهنگی است.

یازدهمین جشنواره یادمان ولایت با محور تولید شعر فارسی ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرصتی مغتنم را به وجود آورد که اینجانب ضمن قدردانی از برگزار کنندگان، از همه مردم فرهیخته جنوب کرمان به ویژه هنرمندان اصحاب قلم و اندیشه تقدیر و تشکر نموده و از درگاه ایزد یکتا توفیق همگان را در اعتلای فرهنگ ناب و ارزش‌های اسلامی و ایرانی آرزومندم.»

انتهای پیام
captcha