واقعیت مصادیق رفتار شهید سلیمانی بیان شود
کد خبر: 4021504
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
خطیب جمعه کرمان:

واقعیت مصادیق رفتار شهید سلیمانی بیان شود

حجت‌الاسلام صباحی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه درباره حاج قاسم سلیمانی نباید کلی‌گویی گوییم بلکه باید مصادیق رفتار ایشان ذکر شود، تصریح کرد: در بیان مصادیق نیز نباید خیال‌پردازی کنیم و واقعیت‌ها گفته شود.

حجت‌الاسلام محمد صباحی خطیب موقت جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان امروز، 26آذر ماه حجت‌الاسلام محمد صباحی خطیب موقت جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان ضمن بیان دعاهایی که پیامبر مکرم اسلام(ص) در نیمه‌های شب در خانه ام‌سلمه به درگاه خداوند داشتند، گفت: پیامبر(ص) اسوه و الگوی ما مردم است و دعاهایی که پیامبر در آن شب داشتند در مقام تعلیم نبود بلکه دعای پیامبر(ص) در حق خودش بود و در خلوت و تاریکی شب از خداوند می‌خواست او را به خودش واگذار نکند. پیامبر در دعایشان می‌فرمایند خدایا مرا دشمن شاد نکن و این یعنی گناه ما به عنوان امت پیامبر فقط مربوط به خودمان نیست و اعمال ما دشمن را شاد می‌کند.

خطیب جمعه کرمان در دومین خطبه نماز جمعه با اشاره به 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه و ابراز امیدواری برای حل مشکلات مردم در سایه این وحدت، به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) نیز اشاره کرد و گفت: علامه حسن‌زاده‌آملی در تفسیر قرآن کوفی آورده است «هر کس فاطمه(س) را بشناسد، آنچنان که باید، شب قدر را درک کرده است» و یکی از ویژگی‌های شب قدر نزول قرآن است و حضرت فاطمه(س) مادر 11 قرآن ناطق است که از دامان ایشان به این درجه عظیم الهی رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام صباحی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در حدیث کساء محور قرار گرفته است و وقتی خداوند می‌خواهد اهل کساء را به جبرئیل معرفی کند با محوریت فاطمه است و در واقع جان حدیث کساء محوریت فاطمه و آیه تطهیر است.

خطیب جمعه کرمان در ادامه به در پیش بودن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: حاج قاسم با معرفت حضرت زهرا(س) به این جایگاه رسید. او سری از اسرار شیعه را پیدا و خانه‌اش را بیت الزهرا و وقف حضرت زهرا(س)کرد.

حجت‌الاسلام صباحی با بیان اینکه درباره حاج قاسم سلیمانی نباید کلی‌گویی گوییم بلکه باید مصادیق رفتار ایشان ذکر شود، تصریح کرد: در بیان مصادیق نیز نباید خیال پردازی کنیم و واقعیت‌ها گفته شود.

وی خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: بدانید که حاج قاسم تکرارنشدنی نیست و هر کس بگوید «سردار بی‌تکرار» گناهش نابخشودنی است زیرا نه خودش این تعریف را می‌خواست و نه اسلام. حاج قاسم نباید سردار بی‌تکرار باشد و از شما جوانان انتظار می‌رود کمر همت را ببندید.

خطیب جمعه کرمان یکی از رازهای موفقیت سردار سلیمانی را خدمت و احترام به والدین دانست و ضمن توصیه جوانان برای احترام به والدین، گفت: پدران و مادران هم برای فرزندان خود دعا کرده و از آن‌ها غفلت نکنند.

حجت‌الاسلام صباحی در ادامه خطاب به مسئولان کشور  بیان کرد:  حاج قاسم گفت «30 سال نخوابیدم»  اما اگر شما 3 سال مانند حاج قاسم کار جهادی انجام بدهید مشکلات کشور برطرف خواهند شد.

انتهای پیام
captcha