بیمه فعالان قرآنی از سر گرفته می‌شود
کد خبر: 4020996
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

بیمه فعالان قرآنی از سر گرفته می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: تاکنون ۲۵۸ نفر از فعالان قرآنی استان بیمه شده‌اند و با تأخیر چند ساله و با رایزنی‌های انجام شده این روند در سال ۱۴۰۰ از سر گرفته می‌شود.

بیمه فعالان قرآنی از سر گرفته می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آذرماه، در نشست هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان، اظهار کرد: بیمه فعالان قرآنی سال ۹۴ کلید خورد و فارغ از این‌که هر فعال قرآنی تحت نظر کدام سازمان فعالیت دارد، ۳۷۰ نفر از استان برای بیمه معرفی شدند که از این تعداد ۲۵۸ نفر بیمه شدند و بقیه در لیست انتظار هستند.

وی عنوان کرد: به دلیل تحریم‌ها و اوضاع اقتصادی پیش‌آمده و همچنین شیوع ویروس منحوس کرونا از سال ۹۹ تاکنون بقیه بیمه فعالان قرآنی مانده است.

احمدی با اشاره به این‌که یکی‌از مباحث پیش آمده پالایش افراد بیمه شده توسط صندوق بیمه هنرمندان است، بیان کرد: همچنین قول داده شده که به زودی روند بیمه فعالان قرآنی از سر گرفته شود که در این صورت فراخوان این امر مهم اعلام می‌شود البته این مرحله نسبت به مرحله قبل سختگیرانه‌تر خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: گروه قرآن و عترت فارغ از اینکه هر مؤسسه مجوز فعالیت خود را از کدام سازمان دریافت کرده هر اعتبار حمایتی که جذب کرده بین مؤسسات تقسیم می‌کند، برهمین اساس در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۳۰۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض به ۳۵ مؤسسه استان پرداخت شده‌است.

وی افزود: یکی‌از شاخص‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرداخت حمایت‌ها داشتن قرآن‌آموز در آزمون‌های سراسری است.

احمدی با اشاره به اینکه دومین جشنواره ملی موشن گرافیک با موضوع قرآن و عترت و تولید آثار قرآنی در استان برگزار می‌شود، گفت: انتظار می‌رود مؤسسات ما را در اجرای هرچه بهتر این جشنواره همراهی کنند چراکه جای خالیه محصولات و تولیدات قرآنی در فضای مجازی مشهود است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای برگزاری برنامه‌های قرآنی مشترک در قالب محفل جامع قرآنی ویژه ایام دهه فجر و گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی آمادگی کامل داریم.

 

انتهای پیام
captcha