افزایش ظرفیت‌های تبلیغی برای تشویق مردم به پرداخت زکات
کد خبر: 4020881
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

افزایش ظرفیت‌های تبلیغی برای تشویق مردم به پرداخت زکات

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در گردهمایی مسئولان زکات استان با بیان اینکه اگر بستر کوچکی فراهم کنیم مردم خودشان برای کار خیر و پرداخت زکات مراجعه می‌کنند، تأکید کرد: همه‌ ظرفیت‌های تبلیغی استان باید حساسیت خود را نسبت به موضوع زکات افزایش دهند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و رئیس شورای زکات استان کرمان امروز 23 آذرماه در گردهمایی مسئولان زکات استان کرمان که در شهر ماهان برگزار شد، بیان کرد: در رابطه با بحث زکات سه مسئله مهم وجود دارد که این سه موضوع هر اندازه نقص داشته باشند تأثیرش را در جمع‌آوری زکات خواهیم دید.

وی با بیان اینکه اولین مسئله که خیلی مهم است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها این محور را خوب انجام داد بحث تبیینی زکات است، افزود: منظور از بحث تبیینی یعنی زکات همانطور که در فقه دینی اسلام آمده باید به مردم توضیح داده شود و مردم را نسبت به مسئله زکات حساس کرد و همه‌ ظرفیت‌های تبلیغی استان باید حساسیت خود را نسبت به زکات افزایش دهند.

رئیس شورای زکات استان کرمان محور دوم بعد از تبیین مسئله زکات را محور تکمیل اعلام کرد و گفت: باید این چرخه را به حلقه‌ای که در رابطه با زکات می‌تواند شکل بگیرد وصل کرد و اگر بستر کوچکی فراهم کنیم مردم خودشان برای کار خیر و پرداخت زکات مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید مسئولان مجموعه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و بسیج که می‌توانند در زمینه‌ زکات تأثیرگذار باشند را به‌خوبی در بحث زکات توجیه کنیم، محور سوم در بحث زکات را محور تبلیغ دانست و گفت: باید هزینه کرد درآمد زکات و اثرات زکات به‌خوبی در جامعه تبلیغ شود و امیدوارم با یک برنامه‌ریزی جامع، این سه حلقه مرتبط با بحث زکات به‌خوبی در استان اجرا شود.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این گردهمایی گفت: با توجه به تأکیدات و گلایه‌ای که مقام معظم رهبری از متولیان زکات دارند، بار سنگینی بر دوش همه ما قرار دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه زکات در جامعه وجود دارد که خیلی افراد از آن بی‌خبر هستند که بر این اساس ما وظیفه‌داریم موضوع زکات را برای افراد جامعه به خوبی تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha