1751 ایثارگر اردبیلی نیاز ضروری به مسکن دارند
کد خبر: 4020820
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

1751 ایثارگر اردبیلی نیاز ضروری به مسکن دارند

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل، گفت: طبق گزارش بنیاد شهید استان یک هزار و ۷۵۱ نفر ایثارگران نیاز ضروری به مسکن دارند و نسبت به بقیه از اولویت اصلی برخوردارند.

کمال الدین میرجعفریان استانداری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل،‌ سید کمال‌الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، ۲۳ آذرماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: طرح ساماندهی گلزار شهدا با هماهنگی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با برش شهرستانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همه آرامش و آسایش مملکت مرهون ایثارگری‌ها و خون پاک شهداست در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در ساماندهی مزار شهدا انجام دهند.

میرجعفریان افزود: در روستا‌ها دهیاری با کمک بسیج سازندگی و بنیاد شهید امور ایثارگران در ساماندهی مزار شهدا تلاش کنند که طبق گزارش تعداد کمی از این مزار‌ها در روستا‌ها باقی مانده که باید با اولویت تعیین تکلیف شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل، ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستا‌ها و شهرداری در شهر‌ها باید زیر ساخت اساسی از قبیل راه دسترسی به آرامستان‌ها را مورد توجه قرار دهند و شرکت‌های آب و فاصلاب و برق نیز برای روشنایی و آبرسانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

میرجعفریان، با بیان اینکه متولیان امر پیگیری‌های لازم برای جانمایی یک آرامستان در بیرون از شهر اردبیل انجام دهند، گفت: ظرفیت آرامستان‌های داخل شهر تکمیل شده و باید به فکر یک آرامستان بزرگ با در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم در بیرون شهر اردبیل و سایر شهر‌های استان جانمایی و ایجاد شود.

وی اظهار کرد: امروزه مسکن، یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی جامعه ایثارگران و خانواده‌شان محسوب می‌شود باید با هم‌فکری و هم‌اندیشی دستگاه‌های مرتبط این قضیه برطرف شود که بر اساس گزارش بنیاد شهید استان یک هزار و ۷۵۱ نفر ایثارگران نیاز ضروری به مسکن دارند و نسبت به بقیه از اولویت اصلی برخوردارند.

میرجعفریان اظهار کرد: با به‌روزرسانی طرح جامع این مجموعه هرگونه موانع و نقطه‌نظرات مدیریت شهری به‌صورت فرابخشی لحاظ می‌شود و بایستی در فرجه زمانی مشخص این طرح به‌روزرسانی و عملیاتی شود.

وی، الگوبرداری از طرح‌های مشابه در سایر نقاط کشور را در بهره‌برداری بهتر از محدوده بقعه شیخ صفی‌الدین مهم ارزیابی کرد و افزود: بایستی با یک کار کارشناسی موضوع‌های مدیریت شهری، ترافیکی و طرح جامع را با همدیگر تطبیق داده و برای کاهش ترافیک مرکز شهر برنامه مدون و طولانی‌مدت ارائه دهیم.

میرجعفریان، ماندگاری بیشتر گردشگر در شهر را از مصداق بارز رونق اقتصاد گردشگری بر شمرد و گفت: با وجود مواهب الهی در استان اردبیل سایر بخش‌ها در سایه توسعه گردشگری و سایت‌های تاریخی رونق می‌گیرد و ماندگاری بیشتر مسافر سبب تولید ثروت بیشتر خواهد بود.

وی ایجاد تنوع تفریحی و خدمات‌رسانی سنتی با حفظ رعایت اصول معماری تاریخی و اسلامی را ضروری بر شمرد و بیان کرد: ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند مجموعه شیخ صفی‌الدین را به یک محور توسعه اقتصادی تبدیل کند.

میرجعفریان تصریح کرد: اطراف مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نباید محل تردد خودرو باشد بلکه بازگشایی‌ها به‌صورت پیاده‌راه طراحی شود و محل ورود و خروجی برای ماندگاری مسافران از جذابیت بالایی برخوردار بوده و به‌صورت رواق ایجاد شود.

این مسئول ادامه داد: برای اجرای چنین طرح‌های بزرگ باید با افق بلندمدت و با رعایت جوانب کار تصمیم‌گیری شود و در محیط این مجموعه ارزشمند باید ضمن حفظ آثار تاریخی و بناهای سنتی در راستای جذب توریست برنامه داشته باشیم.

میرجعفریان افزود: برای اجرای چنین طرح‌های ماندگار مجری اصلی میراث‌فرهنگی است و سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند کمک کنند و طرح‌ها باید طوری اجرا شوند که علی‌رغم اصلاح ساختار اصلی لطمه‌ای به ارزش و قدمت تاریخی وارد نشود.

انتهای پیام
captcha