معرفی نرم‌افزار کتابخانه و درختواره کلام اسلامی ۲ + دانلود
کد خبر: 4020471
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

معرفی نرم‌افزار کتابخانه و درختواره کلام اسلامی ۲ + دانلود

نرم‌افزار کلام اسلامی ۲، شامل متن ۸۴۷ عنوان کتاب در هزار و 600 جلد، مشتمل بر ۲۹۸ رساله از آثار کلام اسلامی عرضه شده است.

نرم افزار کلام اسلامی ۲

به گزارش ایکنا، نرم افزار کتابخانه و درختواره کلام اسلامی ۲، شامل متن ۸۴۷ عنوان کتاب در ۱۶۰۰ جلد، مشتمل بر ۲۹۸ رساله از آثار کلام اسلامی، تحلیل و دسته‌بندی محتوای ۱۱۱ عنوان کتاب براساس نمودار درختی علم کلام اسلامی عرضه شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

یکی از ضرورت‌ها و پیش‌نیاز‌های تحقیق و پژوهش در مباحث کلامی، دستیابی سریع و آسان به کتب کلامی و شناخت آرا و نظرات فرق و مذاهب اسلامی و بزرگان هریک از آن‌ها است؛ لذا مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی این امکان را در مجموعه‌ای غنی از کتب کلامی همراه با تحلیل محتوایی بعضی از مهم‌ترین کتاب‌ها و با فراهم آوردن امکان جستجوی قوی در متن کتاب‌ها و درختواره با کمترین زمان ممکن در اختیار محققان قرار داد.

در کتابخانه و درختواره کلام اسلامی 2، مهم‌ترین کتاب‌های کلامی و عقیدتی از آغاز تاکنون از مذاهب گوناگون را در جهت دستیابی سریع و آسان محققان و پژوهشگران علم کلام به این آثار، همراه با تحلیل محتوایی بیش از ۱۱۰ عنوان از مهم‌ترین کتاب‌های مذاهب گوناگون، در قالب نمودار درختی در مجموعه‌ای با قابلیت‌های ویژه در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

درختواره کلام، نمایى از عناوین کلى و جزیى علم کلام است که به‌صورت طبقه‌بندى‌شده در شاخه‌هاى منظم عرضه شده است. این درختواره بر مبنای اصول اعتقادی و مستفاد از کتاب‌هایی همچون «کشف المراد» و «أبکار الأفکار» می‌باشد که قابل تطبیق بر کتب و متون متعددى از منابع کلامی است.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از همان سال‌های آغازین فعالیت خود، ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و نرم‌افزار‌های تحلیل محتوایی را از اولویت‌های کاری خود قرار داد؛ ازاین‌رو کتابخانه کلام اسلامی ۱ و ۲/۱ و درختواره کلام اسلامی ۱ را برای استفاده علاقه‌مندان عرضه کرده بود.
 
برای دانلود نرم‌افزار کتابخانه و درختواره کلام اسلامی 2 اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام
captcha