درب حرم‌ امامین عسکریین(ع) در مدت یک سال ساخته شود
کد خبر: 4018078
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

درب حرم‌ امامین عسکریین(ع) در مدت یک سال ساخته شود

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به ساخت درب‌های حرم‌های امامین عسکریین(ع) که به عهده مردم استان گذاشته شده است، افزود: درب‌های حرمین باید در مدت یک سال ساخته شود.

آیت الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام‌جمعه شهر یاسوج، امروز، 12 آذرماه در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: امام سجاد(ع) همه ما را به مراقبت از اعضا و جوارح برای جلوگیری از گناه هشدار دادند زیرا از اعضا و جوارح انسان سوال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعضا و جوارح بر انسان حق دارند، افزود: همان‌طور که اعضای خانواده ما و همسایه بر ما حق دارند اعضا و جوارح ما بر ما حق دارند و نسبت به آنها مسئول هستیم و در روز قیامت بر اعمال ما گواهی و شهادت می دهند.

امام‌جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه در رساله امام سجاد(ع) حق اعضا و جوارح بیان شده و اینکه حق نفس به کار گرفتن آن در راه عبادت است، ابراز کرد: انسان ناسپاس به جای اطاعت از فرمان خدا از فرامین شیطان پیروی می کند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به مالکیت خداوند و اینکه همه دارایی‌های انسان از آن خداوند است زیرا انسان مملوک خداوند است، ادامه داد: حق زبان این است که از سخنان زشت و دشنام دور باشد و زبان بیان کننده معنویت و اخلاق باشد، زبان وزن کمی دارد اما در صورت عدم مراقبت سبب فتنه ها و گناهان سنگینی می شود نمونه این موضوع این است که از غیبت انسان مسلمان به خوردن گوشت برادر مرده اشاره شده است.

وی با اشاره به نقش تربیت خوب و اینکه در گفتار و زبان او اثر گذار است، تصریح کرد: گوش یکی از درب‌های ورودی قلب و روح انسان است و باید از واردات مراقبت کرد و اگر اعضا و جوارح در راه گناه استفاده شود در روز قیامت بر علیه ما شهادت خواهند داد.

امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، گفت: انسان در سایه تقوا و پرهیز گاری قدرت، ثروت، آرامش کسب می کند.

آیت‌الله حسینی اطاعت از خدا را سبب سعادت و نیک بختی دانست و بیان کرد: امروز، جمعه، ۱۲ آذر قانون اساسی ایران در سال ۵۸ توسط مجلس خبرگان قانون اساسی با تشریح وظایف قوا تصویب شد این قانون وسیله افتخار کشور و موجب عزت و استقلال کشور و بر طبق ارزش و مبانی دینی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی برگرفته از ارزش‌های الهی و اخلاقی، اجتماعی، رفاه و عدالت اجتماعی از محتواهای آن است، اضافه کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون دین، عقلا و نخبگان است اما این قانون در میدان اجرا لنگ می‌زند که باید اشکالات آن رفع شود.

امام‌جمعه شهر یاسوج با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو، یادآور شد: دانشجویان سرمایه انسانی و فرهنگی جامعه است این سرمایه سبب ساخت جامعه و تحول و تعالی جامعه می شود وقنی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یکی از میدان داران آن دانشجویان بودند، در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی در گذشته و میدان جهادی دانشجویان حضور دارند بنابراین دانشجویان امروز باید در مکتب تشیع ساخته و تربیت شوند زیرا در دنیا مظلومان، آزادگان و پابرهنه گان عالم از انقلاب اسلامی توقع و انتظار دارند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به ساخت درب‌های حرم‌های امامین عسکریین که به عهده مردم استان گذاشته شده است، افزود: درب حرمین عسکریین باید در مدت یک سال ساخته شود و برای استان افتخار است در این راه باید کمک کرد زیرا ذخیره دنیا و آخرت خواهد شد.

وی به ۷ آذر و روز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و اینکه با قدرت در دریاها به حرکت درآمده و قدرت ایران را به نمایش می گذارند، افزود: امروز یکی از قدرت های نظام اسلامی نیروی دریایی ارتش است و سبب افتخار برای کشور هستند‌.

انتهای پیام
captcha