جوانان نخبه انگیزه تحول در نظام مهندسی صنعت را دارند
کد خبر: 4018015
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
استاندار آذربایجان‌ شرقی:

جوانان نخبه انگیزه تحول در نظام مهندسی صنعت را دارند

استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه جوانان نخبه، دارای انگیزه تحول در نظام مهندسی صنعت هستند گفت: مکتب مهندسی معکوس در صنایع دفاعی متعلق به ماست و با توسل به این مکتب باید بهره‌وری را در صنعت بالا ببریم.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، شب گذشته، 11 آذرماه، در همایش گرامی‌داشت روز ملی صنعت و معدن، با اشاره به اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این شعار برای مسئولان شعار نیست، بلکه تکلیف است و همه باید برای پشتیبانی و رفع موانع تولید کمر همت ببندیم.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی نظیر ارزش افزوده پایین و فرسودگی صنایع، گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای حل این مشکلات، شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان حلقه واسط صنعت و دانش هستند و اگر بخواهیم از این تنگنا عبور کنیم حتما باید سراغ شرکت‌های دانش بنیان برویم.

خرم با بیان اینکه جوانان نخبه، دارای انگیزه تحول در نظام مهندسی صنعت هستند، افزود: مکتب مهندسی معکوس در صنایع دفاعی متعلق به ماست و با توسل به این مکتب باید بهره‌وری را در صنعت بالا ببریم. در کنار تجربه و توان صاحبان صنعت، نیروی جوان و تحصیل‌کرده نیز باید ایفای نقش کند و بخش صنعت مأمن نیروهای دانش‌بنیان و چابک باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تحول اساسی در صنایع پایین‌دستی با هدف افزایش درآمد سرانه، گفت: اگر صنایع بالادستی را به‌طور کامل فعال کنیم، در اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم سهم بسزایی دارند؛ به عنوان مثال راه‌اندازی نفلین سینیت، می‌تواند برای بیش از ۲۵هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نیازمند یک جهش در حوزه صنعت و معدن هستیم، افزود: همدلی و همراستایی همه بخش‌ها ضروری است و نگاه‌های ما حتما باید فراملی باشد.

خرّم با بیان اینکه اهالی صنعت، مشکلات و راهکارها را می‌دانند و همه سازمان‌ها باید در خدمت اهالی صنعت باشد، افزود: این قول را می‌دهیم که همه مسئولان استان، مأموریت رفع موانع کسب‌وکار را برعهده داشته باشند. کسانی که در مسیر تولید مانع ایجاد می‌کنند، باید ا سیستم مدیریتی کنار گذاشته شوند و این اراده در دولت و دستگاه قضایی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha