درخشش دانش‌آموزان کرمانی در دومین جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای کشور
کد خبر: 4016529
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

درخشش دانش‌آموزان کرمانی در دومین جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای کشور

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان از کسب ۴۳ رتبه برتر توسط دانش‌آموزان استان کرمان در دومین جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سرا‌های کشور خبر داد و گفت: از لحاظ تعداد طرح‌های برگزیده استان به ترتیب ناحیه دو کرمان، بم، شهربابک، رابر و انار در جایگاه اول تا پنجم استان قرار گرفتند.

سید محمد حبیب‌اللهی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سید محمد حبیب‌اللهی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در دومین جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای کشور 47741 نفر دانش‌آموز از استان کرمان ثبت نام کردند که با وجود محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا 614/2 درصد (بیش از شش برابر) نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

حبیب‌اللهی تصریح کرد: طرح‌های مذکور در 10 مسابقه زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، نانوفناوری، فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، گیاهان دارویی و طب ایرانی، کدنویسی، آزمایشگاه علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، نجوم و انرژی‌های نوین به‌صورت غیر حضوری داوری شد که از تعداد کل دانش‌آموزان، 457 نفر در قالب 349 طرح جهت شرکت در دفاع برخط طرح‌ها در مرحله استانی دعوت شدند.

وی افزود: داوری برخط طرح‌ها در مرحله استانی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به تاریخ هشتم و نهم تیرماه سال 1400 با همکاری 10 قطب استانی مستقر در آموزش و پرورش ناحیه 2، رفسنجان، سیرجان، بم، جیرفت، بافت و رابر برگزار شد. سپس تیم‌های داوری، طرح‌های برگزیده را متناسب با سهمیه تعیین شده توسط وزارت متبوع به اداره کل اعلام کردند و در نهایت تعداد 305 نفر در قالب 228 طرح به عنوان برگزیده استان اعلام و به قطب‌های کشوری ارسال شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: از لحاظ تعداد طرح‌های برگزیده استان به ترتیب ناحیه دو کرمان با 55 طرح، بم 32 طرح، شهربابک 18 طرح، رابر 13 طرح و انار 12 طرح در جایگاه اول تا پنجم استان قرار گرفتند، نتایج داوری برخط جشنواره مذکور نیز از طریق بخشنامه و هم چنین پرتال پژوهش سراهای کشور در بخش مربوط به استان کرمان اعلام شده است که سرانجام پس از انجام مراحل داوری غیرحضوری و برخط کشوری، 43 دانش‌آموز استان در قالب 26 طرح به عنوان برگزیدگان کشوری جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha