چهارمین رویداد ملی مجازی مد و لباس یزد آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4013473
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
در قالب «رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت و جانماز»؛

چهارمین رویداد ملی مجازی مد و لباس یزد آغاز به‌کار کرد

چهارمین رویداد ملی مجازی مد و لباس با موضوع «رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت و جانماز» از سوی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد آغاز به‌کار کرد.

چهارمین رویداد ملی مجازی مد و لباس یزدبه گزارش ایکنا از یزد، چهارمین رویداد ملی مجازی مد و لباس با موضوع «رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت و جانماز» به همت کارگروه مد و لباس و شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و ستاد اقامه نماز استان یزد آغاز به‌کار کرد.  

این رویداد در راستای ترغیب و تشویق هنرمندان و عموم مردم برای بهره‌وری از الگوهای ایرانی اسلامی، همچنین معرفی و شناسایی بیشتر پیشکسوتان و هنرمندان دوخت‌های سنتی و افزایش تعامل میان هنرمندان این رشته برگزار خواهد شد.

هنرمندان مد و لباس به‌خصوص هنرمندان دوخت‌های سنتی و تزیینی سراسر کشور می‌توانند حداکثر پنج تصویر از دست دوخته‌های تزیینی خود شامل پته‌دوزی، شماره‌دوزی، گلابتون‌دوزی، خوس‌دوزی، بلوچ‌دوزی، آینه‌دوزی، سورمه‌دوزی، پولک و منجوق‌دوزی، چهل تکه و... بر روی لباس عبادت یا جانماز و سجاده را با ذکر مشخصات کامل تولید کننده به دایرکت @roydadhaye_honari_yazd، رویدادهای هنری یزد ارسال کنند.

اسامی برگزیدگان رویداد پس از داوری اعلام خواهد شد که به نفر اول این رویداد لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد، رتبه دوم، لوح تقدیر و مبلغ هشتصد هزارتومان وجه نقد، رتبه سوم؛ لوح تقدیر و مبلغ ششصدهزارتومان وجه نقد اهدا می‌شود.

تصاویر باید از نمای کلی لباس عبادت (تصویر از روبرو، پشت و پهلو) یا جانماز و همچنین یک تصویر به صورت کادر بسته از دوخت تزیینی روی آن ارسال شود. در صورت تشخیص هیئت داوران اصل آثاری که به مرحله نیمه نهایی راه یابند درخواست می‌شود. 

مهلت ارسال آثار تا پایان آذرماه اعلام شده و زمان برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha