طرح آموزش رایگان هنر در جنوب کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4012107
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

طرح آموزش رایگان هنر در جنوب کرمان اجرا می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، گفت: طرح آموزش رایگان هنر با هدف کمک به رونق کسب و کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در جنوب کرمان با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، 19 آبان ماه با بیان اینکه در راستای تقویت عدالت آموزشی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این طرح با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جنوب کرمان برگزار می شود.

وی ارائه آموزش‌های فرهنگی و هنری برابر در راستای عدالت آموزشی را از اهداف مهم این طرح دانست و گفت: برخورداری فرزندان ایران اسلامی از امکان برابر در آموزش‌های فرهنگی و هنری، رویکرد و شعار تحول و عدالت محوری در دولت سیزدهم و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی از دیگر اهداف و رویکردهای این مهم است.

اسحاقی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های ویژه‌ای برای عمل به این شعار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی از جمله جنوب کرمان طراحی شده است که به تدریج اجرا خواهد شد، افزود: در نخستین گام آموزش رشته‌های مختلف هنری به صورت رایگان با هدف کمک به رونق کسب و کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در این مناطق اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح آموزش هنر در دو بخش شامل آموزش رشته های مختلف هنری و همچنین کمک به راه اندازی مؤسسات فرهنگی، هنری، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، آموزشگاه‌های هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در مناطق محروم و مرزی در ۱۰ استان کشور از جمله استان کرمان انجام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تشکر از این اقدام شایسته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری این وزارتخانه، گفت: این طرح در نخستین اقدام، در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان‌غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با هماهنگی، یا تماس تلفنی با اداره کل یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها مراجعه یا از طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir جهت ثبت نام در دوره‌های آموزشی اقدام نمایند.

اسحاقی مهلت ثبت‌نام مرحله اول متقاضیان را تا 15 آذر ماه 1400 دانست و گفت: برنامه‌های آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) است و شروع برگزاری دوره‌های آموزش از اول دی ماه 1400 به بعد خواهد بود و برای کلیه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر می‌شود.

وی افزود: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می‌توانند در آزمون‌های ادواری ثبت نام و شرکت نمایند و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.

اسحاقی با دعوت از جوانان و نوجوانان و علاقمندان برای شرکت در این دوره‌ها، اظهار کرد: این طرح یک فرصت بسیار خوب برای کسب مهارت و بازار کار برای آینده است که می‌طلبد جوانان و نوجوانان از این مهم استقبال کند.

انتهای پیام
captcha