ایران در نمایشگاه کتاب تونس تمدن نوین اسلامی را معرفی می‌کند
کد خبر: 4011942
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

ایران در نمایشگاه کتاب تونس تمدن نوین اسلامی را معرفی می‌کند

رایزنی فرهنگی ایران در تونس با مشارکت در سی‌و‌ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس، کتابی با موضوع تمدن نوین اسلامی از دیدگاه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی عرضه می‌کند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونسبه گزارش ایکنا از تونس، سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس از روز پنج‌شنبه، 20 آبان‌ برابر با 11 نوامبر 2021 افتتاح می‌شود و تا 30 آبان(21 نوامبر) ادامه دارد.

رایزنی فرهنگی ایران در تونس در این دوره از نمایشگاه غرفه خواهد داشت و در این غرفه کتاب عربی «قیم الحضارة الاسلامیة الجدیدة عند الامام الخمینی و الامام الخامنه‌ای: تمدن نوین اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه الله)» عرضه خواهد شد.

این کتاب در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس به همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس و با همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قلم «نورالدین ابولحیه»، متفکر و نویسنده الجزایری چاپ و منتشر شده است.

مشارکت ایران در نمایشگاه کتاب تونس با معرفی تمدن نوین اسلامی

برخی از کتب دینی نیز در غرفه ایران سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس عرضه خواهد شد و قرار است کتاب فوق در کنار 150 ناشر تونسی و 300 ناشر خارجی از کشورهای عربی و غیر عربی در نمایشگاه مذکور عرضه شود.

کتاب «قیم الحضارة الاسلامیة الجدیدة عند الامام الخمینی و الامام الخامنه‌ای» با واکاوی وسیع در آثار حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) ابعاد ارزشی تمدن نوین اسلامی را استخراج و مجموعه‌ای دسته‌بندی شده، منظم و جامع از دیدگاه‌های رهبران انقلاب اسلامی در موضوعاتی حیاتی مرتبط با تمدن نوین اسلامی ارائه کرده است.

نویسنده کتاب رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری را در موضوعات نوین از جمله آزادی، استقلال، فرهنگ، هنر، تهاجم فرهنگی، مطبوعات، صدا و سیما، موسیقی، سینما، تئاتر، اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و دانش و تکنولوژی را از آثار آنان استخراج و با توضیحات سودمند تبیین کرده است.

موریتانی میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه اعلام شده است و برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه شامل 10 نشست و 20 جلسه گفت‌و‌گو با اهالی ادب، اندیشه و فرهنگ خواهد بود.

انتهای پیام
captcha