ترویج فرهنگ پرداخت زکات در اولویت کاری مسئولان کرمان باشد
کد خبر: 4011507
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
امام جمعه جیرفت بیان کرد:

ترویج فرهنگ پرداخت زکات در اولویت کاری مسئولان کرمان باشد

امام جمعه جیرفت در نشست شورای زکات شهرستان بر لزوم ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مسئولان و افراد صاحب نفوذ محلی در کنار روحانیون برای ترویج فرهنگ زکات ضروری است.

میثم تارم امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان جیرفت

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان جیرفت شامگاه 16 آبان‌ماه در نشست شورای زکات شهرستان گفت: نماز و زکات فریضه‌ای دو قلو هستند که همواره در قرآن کنار یکدیگر مورد تأکید قرار گرفته‌اند که تبلیغ و آشناسازی مردم با این وظیفه دینی باید جدی گرفته شود.

وی زکات فعلی را در برابر ظرفیت جیرفت و منطقه جنوب بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: علی‌رغم رشد ایجاد شده همچنان تا جایگاه واقعی بسیاری فاصله داریم که ضرورت دارد ارج نهادن مؤدیان زکات و تبیین آثار زکات برای مردم صورت پذیرد و خدماتی که از محل زکات ارائه می‌شود نشاندار شوند.

امام جمعه جیرفت استفاده از ظرفیت مسئولان و افراد صاحب نفوذ محلی را در کنار روحانیون برای ترویج فرهنگ زکات ضروری دانست و اظهار کرد: باید ثمره نشست‌ها در عمل محسوس و ملموس باشد تا بتوان به اهداف تعیین شده دست یافت.

رئیس شورای زکات جیرفت آسیب‌شناسی حوزه زکات را خواستار شد و گفت: اقدامات جبرانی جهت تسریع رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه زکات باید احصا و مبنای عمل قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha