فکه راوی «قصه ناتمام ذوالفقار» شد
کد خبر: 4011365
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

فکه راوی «قصه ناتمام ذوالفقار» شد

پرونده ویژه ماهنامه فکه آبان امسال درباره شهید مدافع حرم علیرضا جیلانی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دویست و بیست و دومین شماره ماهنامه فکه ویژه آبان ۱۴۰۰ به این عناوین اختصاص دارد؛ مدال افتخار بر سینه ایران فردا، تبیین، جهاد است، امیدان، دسته گل بهزاد، توطئه، مقاومت، این ره که تو می‌روی...، جریان رسوایی ایران گیت، پدربزرگ، اسب‌سوار آسمان، رنگین‌کمان رنگ‌ها، جانی برای بخشیدن، شهر سقوط نخواهد کرد، مدرسه‌ای به وسعت مرزهایمان، لبخند بزن برادر، قصه ناتمام ذوالفقار، ذوالفقار، قصه پریشانی، کتابنامه و قصه ذوالفقار غیرالمکتمله.

در «جریان رسوایی ایران گیت» به بررسی ماجرای مک فارلین به مناسبت 13 آبان سالروز رسانه‌ای شدن این جریان پرداخته شده است. در بخش ابتدایی آن آمده: از سال 1363 حمایت تسلیحاتی بلوک غرب و شرق از صدام رشد عجیب پیدا کرد. ارتش بعث به تجهیزاتی دست پیدا کرد که دفاع را برای رزمندگان اسلام بسیار سخت کرده بود. در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن مسئله تحریم، مسئولان نظام از روش‌های گوناگون به دنبال دور زدن تحریم‌ها و خرید اسلحه، موشک و تجهیزات جنگی از کشورهای دارنده این سلاح‌ها بودند.

در قسمت «شهر سقوط نخواهد کرد» برشی از خاطرات رزمنده جبار سواری از مقاومت سوسنگرد آورده شده است. در بخشی از آن آمده:‌بیست و سوم آبان سال 1359، عراق با هواپیما، توپ‌های دوربرد و تانک‌هایش شهر سوسنگرد را زیر آتش گرفت. سوسنگرد از سه طرف در محاصره قرار داشت و فاصله چندانی با سقوطش نمانده بود. شرایط بدی که از نظر نیرو و تسلیحات در برابر دشمن تا بن دندان مسلح داشتیم، امیدمان را برای مقاومت کمرنگ می‌کرد.

فکه «قصه ناتمام ذوالفقار» را روایت می‌کند

پرونده ویژه تازه‌ترین شماره ماهنامه «فکه» به شهید مدافع حرم علیرضا جیلان پرداخته است که گفت‌وگویی با پدر و همسر این شهید مدافع حرم انجام داده و شرح خاطرات و زندگی او را منتشر کرده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده: ابتدای ورودش به جبهه مقاومت، فردی ناشناخته و گمنام بود. هیچ‌کس از توانمندی‌های او اطلاعی نداشت. به‌عنوان یک بسیجی ساده و تک‌تیرانداز وارد لشکر فاطمیون شد و مبارزه را شروع کرد. کمتر از شش ماه استعدادهای خودش را بروز داد و موردتوجه فرماندهان منطقه قرار گرفت. در همین دوران، فرماندهان زینبیون از او دعوت به همکاری کردند و علیرضا به این تیپ پیوست.

در بخش چشم‌انداز این ماهنامه تحت عنوان«این ره که تو می‌روی...» مصطفی ‌زمانی‌فر نگاهی اجمالی به تنش‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان کرده است و از نقش ترکیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها گفته است.

همچنین در بخش کتابنامه این نشریه به معرفی کتاب‌های تازه منتشرشده نشر دفاع مقدس پرداخته شده است.

انتهای پیام
captcha