مظلومیت جامعه قرآنی مانع حضور در پست‌های مدیریتی نشود
کد خبر: 4010906
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

مظلومیت جامعه قرآنی مانع حضور در پست‌های مدیریتی نشود

دبیر هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس با اشاره به ضرورت به‌کارگیری و استخدام قهرمانان و نخبگان قرآنی به‌ویژه در آموزش و پرورش گفت: امروزه مظلومیت جامعه قرآنی نباید مانع بهره‌مندی از آنان در پست‌های کلیدی و مدیریتی شود.

جامعه قرآنی زهره معارف، دبیر هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس و نماینده جامعه قرآنی در نشست فعالان فرهنگی استان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به بیان نکاتی درباره مسائل مطرح شده و درخواست‌های جامعه قرآنی از دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری و استخدام قهرمانان و نخبگان قرآنی به‌ویژه در آموزش و پرورش، افزود: جامعه‌ای که نخبگان قرآنی آن در رأس امور قرار می‌گیرند، از آسیب‌های اخلاقی و فسادها و رانت‌خواری‌ها در امان می‌‍‌‌ماند. در زمان پیامبر(ص) کارهای کلیدی و مهم به نخبگان قرآنی سپرده می‌شد و ملاک گزینش افراد، میزان آشنایی آن‌ها با قرآن و محفوظات قرآنی ایشان بود. امروزه بسیاری از فعالان و نخبگان قرآنی حتی از بیمه محروم هستند. مظلومیت و افتادگی جامعه قرآنی نباید مانع بهره‌گیری از آنان در پست‌های کلیدی و مدیریتی شود.

معارف همچنین به ضرورت استخدام فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های علوم قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: وقتی آموزش و پرورش ما نیاز مبرم به نیروهای متعهد و متخصص دارد، شایسته است که از این پتانسیل کشوری در راستای تربیت دانش‌آموزان اخلاق‌مدار بهره بگیریم.  

وی به خواسته جامعه قرآنی استان فارس مبنی بر ضرورت احیای طرح نهضت قرآن‌آموزی پرداخت و به موفقیت این طرح در سطح استان فارس با 900 کلاس قرآن‌آموزی در سال 93 تحت پوشش دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد.

دبیر جامعه اساتید حوزه علمیه خواهران استان فارس در ادامه بر ضرورت سبک زندگی اسلامی و ایجاد مرکز مطالعات زنان و خانواده در استان‌ها تأکید کرد و گفت: بررسی آسیب‌ها و مشکلات حوزه زنان و خانواده در هر استان با ارائه راهکارهای بومی و تولید مجلات و نشریه‌های منطقه‌ای با تأکید بر علوم انسانی اسلامی و تولید محتوای مورد نیاز و به‌روز در سبک زندگی اسلامی از جمله دغدغه‌های ما است.

وی با اشاره به تدوین طرح «کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با تقویت عزت نفس در بانوان» از تقدیم آن به معاون امور زنان ریاست جمهوری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام
captcha