نمازجمعه وحدت‎بخش شیعه و سنی در دیاله عراق
کد خبر: 4010801
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

نمازجمعه وحدت‎بخش شیعه و سنی در دیاله عراق

هزاران نفر از شیعیان و اهل سنت استان‌های مختلف عراق امروز جمعه 14 آبان، نماز جمعه وحدت را در استان دیاله اقامه کردند.  

 نماز جمعه وحدت شیعیان و اهل تسنن عراق

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی صباح، هزاران نفر از حامیان مقتدی صدر، امروز جمعه به شهر مقدادیه در استان دیاله عراق سفر کردند تا برای مقابله با خشونت‌های مذهبی، نماز جمعه وحدت بین شیعیان و اهل سنت را اقامه کنند.
 
تحسین الحسینی، یکی از شرکت کنندگان در این نماز با بیان اینکه جریان صدر با قدرت بازگشت خشونت‌های مذهبی به کشور عراق را رد می‌کند، تأکید کرد: این نماز وحدت بیانگر وحدت کل افراد جامعه است.
 
وی افزود: حوادث شهر المقدادیه باید از سوی دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی با قاطعیت و بدون قضاوت شخصی همه طرف‌ها پیگیری و حل و فصل شود.
 
چهارشنبه گذشته، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواستار برپایی نماز وحدت بین شیعیان و اهل سنت این کشور در استان دیاله با هدف جلوگیری از فتنه و بیرون راندن شبح تروریسم از این کشور شد.
 
شهر المقدادیه در 26 اکتبر (4 آبان) شاهد حمله تروریست‌های داعش به روستای شیعه نشین «الرشاد» بود که براساس آمار رسمی، 11 نفر در این حمله تروریستی به قتل رسیدند. این درحالی است که یک منبع بیمارستانی از کشته شدن 15 نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر در این حادثه خبر داد.
 
یک روز پس از این حمله، روستای سنی نشین «نهر الامام» در این منطقه هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که به کشته شدن چندین نفر منجر شد و به گفته منابع امنیتی، خانه‌ها و باغ‌های روستاییان نیز به آتش کشیده شد.
 
در سال‌های 2006 تا 2008 میلادی نیز کشور عراق شاهد درگیری‌های فرقه‌ای میان اهل سنت و شیعیان بود که شمار زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.
 
انتهای پیام
captcha