بهره‌مندی ۳۲۵ فعال قرآنی گلستان از تسهیلات بیمه
کد خبر: 4009716
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

بهره‌مندی ۳۲۵ فعال قرآنی گلستان از تسهیلات بیمه

رئیس کارگروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: ۳۲۵ فعال قرآنی شامل مربی قرآن و مؤسساتی که سابقه فعالیت آن‌ها بیشتر از ۵ سال است از تسهیلات بیمه بهره‌مند می‌شوند.

محمد رعیت رئیس کارگروه قران وعترت فرهنگ وارشاد گلستانمحمد‌رعیت، رئیس کارگروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد‌ گلستان در گفت ‌و‌گو با ایکنا از گلستان بیان کرد:‌ 325 فعال قرآنی شامل مربی قرآن و مؤسساتی که سابقه فعالیت آنها بیشتر از ۵ سال است از تسهیلات بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته سامانه حمد برای ثبت فعالیت قرآنیان راه‌اندازی شده است و فعالان قرآنی مشخصات خود را در این سامانه ثبت‌نام کردند، افزود: با توجه به اینکه عدم مراجعه فعالان قرآنی به سامانه حمد برای ثبت مشخصات و به روزکردن فعالیت‌ها به منظور عدم فعالیت آنها محسوب‌ می‌شود؛ لذا لازم است تمامی فعالان قرآنی هر شش ماه یک بار برای ثبت فعالیت خود به این سامانه مراجعه کنند. از ابتدای سال تاکنون 146 مورد برای ثبت فعالیت خود به این سامانه مراجعه کردند.

رئیس کارگروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد گلستان با بیان اینکه تعداد فعالان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر 165 است، تصریح کرد: بیمه فعالان قرآنی هزینه کمتری دارد اما تسهیلات آن بسیار ضعیف و کم است، لذا لازم است که مسئولان قرآنی کشورمان به این مباحث توجه داشته باشند.

رعیت به فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای سال 1400 اشاره کرد و گفت: طرح شناسایی و تقدیر از خادمان قرآنی استان، تعیین و معرفی سایت ثبت نام و بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی استان به‌صورت الکترونیک، تشکیل انجمن خيران قرآنی استان، دوره توانمندسازی رسانه‌ای مدیران مؤسسات‌قرآنی، نمایشگاه‌ مجازی تابلوهای قرآنی و تولیدات فرهنگی و هنری مرتبط با مفاهیم و موضوعات قرآنی در بستر فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی‌، طرح انتخاب روستاهای برگزیده قرآنی‌ استان، حمایت از طرح و برنامه‌های قرآنی 11 مؤسسه و پرداخت وام 4 درصدی از سامانه حمد به مبلغ 500 میلیون تومان از جمله اقداماتی است که در زمینه فعالیت قرآنی توسط این اداره انجام شده است.

 

انتهای پیام
captcha