اعلام فراخوان نخستین جشنواره «مشارکت‌های اجتماعی سلامت» در کردستان
کد خبر: 4009657
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

اعلام فراخوان نخستین جشنواره «مشارکت‌های اجتماعی سلامت» در کردستان

مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اعلام فراخوان اولین جشنواره «مشارکت‌های اجتماعی سلامت» خبر داد و گفت: این رویداد با هدف فرهنگ‌سازی، جلب مشارکت اجتماعی حوزه سلامت و ترویج فعالیت‌های داوطلبانه در محورهای گوناگون برگزار خواهد شد.

جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت

بهرام کندایی، مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی، هدایت آن‌ها به سوی اولویت‌های ملی حوزه سلامت، استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه و مسئولیت‌های اجتماعی نهادها در بهبود جایگاه نظام سلامت کشور جشنواره «مشارکت‌های اجتماعی سلامت» در استان کردستان همزمان با سراسر کشور با گردآوری آثار مرتبط برگزار خواهد شد.

وی افزود: اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با بهره‌مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری کشور، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت کرده است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف، تبیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها در حوزه خیریه به خصوص در زمان وقوع بحران‌هایی مانند پاندمی کرونا و با عنایت به مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌های نسل چهارم و لزوم تربیت و پرورش جامعه علوم پزشکی، متخصص، حکیم و حساس به مسائل اجتماعی این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی اهداف پنج‌گانه این جشنواره را، ارائه الگوهای مناسب برای ترویج مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت، تبیین ضرورت حمایت‌های مادی و کار داوطلبانه در این حوزه از جنبه علمی اجتماعی و فرهنگی، تقویت و جلب مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه، تجلیل از هنرمندان، نخبگان هنری فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت، تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی پژوهشی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت ذکر کرد.

کندایی گفت: این جشنواره در محورهای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فردی، سرمایه‌گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی در بحران، کار داوطلبی،موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره عموم شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن‌های مدنی فعالان فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، معلمان و اصناف، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانش‌آموزی در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند شرکت کنند.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه‌ داد: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف هنری، محصولات خبری و رسانه‌ای، ایده‌ها و تجارب نوآورانه، آموزش پژوهش و فناوری که هر کدام شامل موارد خاصی از جمله عکس، گزارش، مقاله، مصاحبه و آثار ادبی نمایشنامه، فیلمنامه، موسیقی، طرح تحقیقاتی و .. است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد، یادآور شد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از ۱۵ مهرماه تا پایان آذر ماه سال جاری بوده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را ازطریق وبسایت: festivalsph.ir/fa/ به دبیرخانه جشنواره به آدرس الکترونیکی sosial.behdasht.gov.ir و sosial@behdasht.gov.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha