شناخت امام زمان(عج) جزو ضروریات و واجبات دین است
کد خبر: 4009044
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی:

شناخت امام زمان(عج) جزو ضروریات و واجبات دین است

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شناخت امام زمان(عج) جزو واجبات و ضروریات است و مؤمنان باید به این امر توجه کنند تا دچار مرگ جاهلی نشوند.

آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاه، هفتم آبان‌ماه در مراسم سخنرانی مسجد جامع غدیر پاسداران که پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد، درباره ضرورت شناخت امام زمان(عج)، گفت: رسول خدا(ص) در روایتی فرمودند: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است»؛ این روایت که از وجود مقدس نبی اکرم اسلام(ص) است، یک روایت متواتر است یعنی منحصر به یک روایت و چند روایت نیست، بلکه هم از پیامبر(ص) و هم از سایر معصومین(ع) زیاد نقل شده و همه ائمه معصومین(ع) این تذکر را داده‌اند.

امام جماعت مسجد جامع غدیر پاسداران با بیان اینکه شناخت امام زمان(عج) جزو واجبات و ضروریات است و مؤمنان باید به این امر توجه کنند تا دچار مرگ جاهلی نشوند، افزود: این مسئله مستحب نیست که اگر نشد نشد و اگر شد بهتر است، بلکه واجب است و از اوجب واجبات است و جزو اصول اساسی دین است که اگر کسی این شناخت را نداشته باشد، طبق روایات اگر بمیرید مسلمان نمرده است.

وی ادامه داد: یعنی اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد، این مردن مرگ جاهلی است. چون بدترین زمان، زمان جاهلیت است؛ و بدترین و خبث‌ترین و بیچاره‌ترین مردم در زمان جاهلیت بوده‌اند. لذا، این تعبیر این است که اگر کسی امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، یعنی جزو بدترین افراد روی زمین است.

آیت‌الله مجدهاشمی با توصیه به مطالعه درباره مهدویت و شناخت امام زمان(عج)، بیان کرد: حال با توجه به اینکه ما شیعه اثنی عشر هستیم باید بررسی کنیم که به این فرمان رسول‌الله‌(ص) چقدر عمل کرده‌ایم؟ آیا ما شناخت کافی از امام زمان(عج) داریم؟ سعی کنیم در قدم اول بیشتر در این زمینه وقت بگذاریم و مطالعه کنیم و دل بسوزانیم. وقتی انسان می‌خواهد خدا را بشناسد، قدم اول این است که امام را بشناسد. خدا خودش فرمود اگر می‌خواهید مرا بشناسید، اولیای مرا که واسطه من و شما هستند را بشناسید.

امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
captcha