شکل‌گیری تمدن اسلامی با هم‌جهتی امت اسلامی امکان‌پذیر است
کد خبر: 4008843
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

شکل‌گیری تمدن اسلامی با هم‌جهتی امت اسلامی امکان‌پذیر است

امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: همه‌ جهان اسلام باید خواهان آن باشند تا فرمایشات نبی مکرم اسلام و گزاره‌های دینی که جهانی هستند، عملیاتی شود و این امر نیاز به همدلی، همراهی و هم جهتی تمام بلاد اسلامی دارد.

نماز جمعه تمدن اسلامی کرمان وحدت

به گزارش ایکنا از کرمان امروز جمعه 7 آبان ماه حجت‌‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه به تقوای الهی، یکی از مشخصات جامعه ایمانی را عزیزبودن انسان‌های باتقوا دانست، و گفت: جامعه کسانی را  که با خط تقوا فاصله دارند، گرامی نمی‌دارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنان امام علی(ع) در خصوص اهمیت تقوا، بیان کرد: افراد را به اندازه‌ای که به خدا نزدیک و خدا ترس هستند عزیز بدارید و به آنها احترام بگذارید.

وی با اشاره به سه مقطع زندگی انسان یعنی تولد، مرگ و دوباره زنده شدن انسان‌ها، گفت: روز حشر روزی است که قرآن از آن به وحشت بزرگ یاد می‌کند. و به تعبیر قرآن روز رستاخیز، روز وحشتناکی است. و در آن روز نه فقط همه خوبی‌ها و عبادات انسان، بلکه تمام اعمال مثل بدی‌ها، ظلم‌ها، خیانت‌هاو غیره مقابل او ظاهر می‌شود و اینجا جای شرمندگی و وحشت است.

علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه خداوند به هیچ کس ظلم نمی‌کند، بیان کرد: در محکمه خداوند هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و ما خودمان با گفتار و اعمالمان در پیشگاه خداوند حضور داریم و کسانی که از سرمایه‌های خود از جمله عقل و فهم که نعمت و ثروت بزرگی است استفاده کردند، تجارت مثبتی انجام دادند. اما کسانی که مروج باطل بودند ضرر می‌کنند.

وی تصریح کرد: در پیشگاه خداوند هیچ عذری پذیرفته نیست. بنابراین قبل از اینکه به روز حشر برسیم باید با اعمال و رفتار خوب و دفاع از حق در این دنیا، خودمان را برای قیامت آماده کنیم.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناسبت‌های آبان ماه بیان کرد: روز 13 آبان روز استکبار ستیزی است. استکباری که جنگ بین آن و جبهه توحید تمام شدنی نیست و 13 آبان تبلور اراده ملت ایران است که در مقابل استکبار و زورگویی آن ایستاد.

علیدادی‌سلیمانی سخنان و مطالبات مقام معظم رهبری در 17 ربیع‌الاول و ولادت پیامبر(ص) را برای جهان اسلام سرنوشت‌ساز دانست و تصریح کرد: اولین بحثی که رهبر معظم انقلاب همه نخبگان جهان اسلام را به آن توجه دادند از جامعیت اسلام بود.

وی ادامه داد: در هیج کجای اسلام سردرگمی وجود ندارد و تمدن اسلامی باید جهانی شود. همه‌ی جهان اسلام باید خواهان آن باشند تا فرمایشات نبی مکرم اسلام و گزاره‌های دینی که جهانی هستند، عملیاتی شود. و این امر نیاز به همدلی، همراهی و هم جهتی تمام بلاد اسلامی دارد.

امام جمعه کرمان وحدت در جهان اسلام را از ضروریاتی دانست که برای شکل‌گیری تمدن پیشرو اسلامی بر همه واجب است و گفت: مقام معظم رهبری به سه صفت نبوی اشاره کردند که در زندگی فردی و اجتماعی ما بسیار مهم است. یکی از این ویژگی‌ها در تمام ابعاد زندگی صبر، متانت و بردباری است و پیامبر اینگونه اسلام را پیش‌برد.

وی افزود: دومین ویژگی عدل است و برای بسط عدالت در جامعه باید با فساد به صورت جدی مبارزه و با فاسق برخوردکرد و آن را تحت تعقیب قرار داد. بسط عدالت بسیج کردن امکانات در مناطق محروم است. جامعه اسلامی نباید منطقه محروم داشته باشد. به همین دلیل مسئولین باید با مردم باشند. و دسترسی به آن‌ها آسان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سومین ویژگی و صفت را اخلاق عنوان کرد. و گفت: انسان هر اندازه که متدین‌تر، حزب‌اللهی و مدعی انقلابی بودن باشد باید اخلاق بهتری داشته باشند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه رسانه‌ها باید اخلاق‌ محور باشند، بیان کرد: در فضای مجازی با بی‌اخلاقی مطالبی منتشر می‌شود که با واقعیت فاصله دارد اما رسانه‌ها باید رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha