ضرورت تقویت محور مسجد و مدرسه در قالب انجمن‌های اسلامی
کد خبر: 4008609
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

ضرورت تقویت محور مسجد و مدرسه در قالب انجمن‌های اسلامی

نماینده ولی‌وفقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با بیان اینکه کار تربیتی و توجه به مخاطب از جمله دانش‌آموزان و جوانان را باید بیش از گذشته برجسته کنیم، افزود: تقویت محور مسجد و مدرسه در قالب انجمن‌های اسلامی ضروری است.

نماینده ولی وفقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی‌وفقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، شامگاه گذشته 5 آبان‌ماه  در جمع دانش‌آموزان دختر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات شبکه‌ای و جبهه‌ای مهم است و با وجود اینکه جبهه فرهنگی راه‌اندازی شده اما هنوز با اقدام شبکه‌ای سازمان‌دهی شده، فاصله داریم و نتوانسته‌ایم آرایش شبکه‌ای به خود بگیریم.

وی با بیان اینکه کار تربیتی و توجه به مخاطب از جمله دانش‌آموزان و جوانان را باید بیش از گذشته برجسته کنیم، افزود: تقویت محور مسجد و مدرسه در قالب انجمن‌های اسلامی ضروری است. دانش‌آموزان می‌توانند در قالب انجمن اسلامی، محور مسجد و مدرسه را تقویت کنند که این کار موجب انس جوانان و نوجوانان با مسجد می‌شود. رشد فرهنگی، اجتماعی و تربیتی نوجوانان، سرمایه بزرگی برای جامعه بوده و این موضوع در استان خراسان‌جنوبی و به خصوص شهر فرهنگی بیرجند کاملا مشهود است.

علی اکبری با بیان اینکه خلأ پرورشی را می‌توان با انجمن‌های با طراوت اسلامی پر کرد و باید قدر این انجمن را دانست، اظهار کرد: باید وارد دوره تازه‌ای از ترویج نماز شویم و در این زمینه کار رسانه‌ای، فرهنگی و آموزشی انجام شود تا به موضوع نماز، بیش از گذشته توجه جدی شود.

وی، خودشناسی، خودسازی و دیگر سازی را اولویت‌های ویژه کار فرهنگی برشمرد و بیان کرد: ویژگی انجمن اسلامی تربیت نیرو‌هایی است که هدف‌های بزرگ دارند و هدف‌های این انجمن با آرمان‌های انقلاب اسلامی گره خورده است از این رو شایسته است دانش‌آموزان از سرمایه جوانی خود بهترین بهره را ببرند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همچنین بر تقویت محور مسجد و مدرسه در قالب انجمن‌های اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha