کاشت ۱۷۰ نخل از سوی گروه جهادی شهید شوشتری انجام شد
کد خبر: 4008160
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

کاشت ۱۷۰ نخل از سوی گروه جهادی شهید شوشتری انجام شد

کاشت ۱۷۰ نخل مثمر در روستای رحمت‌آباد به همت گروه جهادی شهید شوشتری، با هدف بهره‌برداری برای امور فرهنگی، مساجد روستا و همچنین ایتام و نیازمندان انجام شد.

حجت‌الاسلام وحید رسمی‌بامری، مبلغ طرح هجرت در روستای رحمت‌آباد منطقه جازموریان، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان ضمن معرفی گروه جهادی تبلیغی شهید شوشتری بیان کرد: گروه جهادی شهید شوشتری از سال ۹۴ تشکیل شد و تاکنون فعالیت‌های متعددی در زمینه‌های فرهنگی و کمک‌رسانی انجام داده است.

بامری ادامه داد: کمک برای ساخت مسجد خانه عالم برای اولین‌بار در منطقه جازموریان، ساخت کوچه‌های بنی هاشم در ایام فاطمیه سال98، توزیع بسته‌های غذایی، برگزاری 2 مراسم ازدواج آسان همزمان با نیمه شعبان، کمک به سیل‌زدگان خوزستان و منطقه زهکلوت از جمله اقدامات انجام شده توسط گروه جهادی شهید شوشتری است، همچنین اکنون تکمیل و ساخت خانه ‌یتیم و سرویس بهداشتی مسجد و تعمیرات مدرسه اقداماتی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دفتر امام جمعه و نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان، با گروه جهادی تبلیغی شهید شوشتری همکاری دارند، بیان کرد: یکی از کارهای ویژه این گروه جهادی کاشت 170 نخل مثمر در روستای رحمت‌آباد در ۳۰ کیلومتری شهر زهکلوت و ۵کیلومتری حوزه استحفاظی سیستان‌وبلوچستان است و به دنبال افزایش نخل‌ها تا تعداد 300 نخل هستیم.

این مبلغ طرح هجرت در روستای رحمت‌آباد ادامه داد: کاشت نخل‌ها به مدت یک هفته توسط اهالی روستا، روحانیون و طلاب و گروه جهادی تبلیغی شهید شوشتری و کادر نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان در زمینی که توسط کریم بامری، ریش‌سفید روستا برای انجام این کار خداپسندانه وقف شده بود، انجام شد.

وی با بیان اینکه گرمای شدید و بی‌سابقه و طوفان‌های شن و ماسه باعث خشک و از بین رفتن تعدادی از این نخل‌ها شد، ادامه داد: در مهر ماه سال جاری کار دوباره کاشت درختان با همراهی اهالی روستا، روحانیون، بزرگان و ریش سفیدان و شورای روستا انجام شد.

بامری ضمن تقدیر از حمایت‌های مهدی بهرامی، رئیس نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان و خیران، گفت: این کار جهادی با هزینه50 میلیون تومان از طرف بنیاد بین‌المللی صلوات انجام شد و درختان باغ بعد از 5 سال به ثمر خواهند رسیدند که منافع این باغ برای امور فرهنگی، مساجد روستا و همچنین ایتام و نیازمندان خرج خواهد شد.

انتهای پیام
captcha