تشکیلات بازنشستگی به آینده‌نگری نیاز دارد
کد خبر: 4007930
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

تشکیلات بازنشستگی به آینده‌نگری نیاز دارد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، بازنشستگان فعلی را ذخیره جوانان جبهه و جنگ دانست و گفت: باید برای تشکیلات بازنشستگی آینده‌نگری صورت گیرد.

تشکیلات بازنشستگی به آینده‌نگری نیاز داردبه گزارش ایکنا از یزد، عماد تشکری، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، امروز، 3 آبان ماه در مراسم افتتاح ساختمان کانون کارگران بازنشسته شهرستان یزد، بازنشستگان فعلی را ذخایره جوانان جبهه و جنگ دانست و اظهار کرد: آنها جوانان خاصی بودند که تاریخ ایران و آیندگان به آنها افتخار می‌کند.

تشکری گفت: هرم جمعیتی دهه شصت که عمده آن هم اکنون و چند سال گذشته به مقطع شغل رسیده‌اند با بحران ایجاد شغل و در نتیجه بیکاری خیل عظیم آنها روبرو هستیم.

وی ادامه داد: این موج جمعیتی در آینده نزدیک وارد سن بازنشستگی می‌شوند لذا باید برای تشکیلات بازنشستگی آینده‌نگری صورت گیرد زیرا که این افراد بخصوص در استان یزد با توجه به اینکه اکثر افراد در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند و در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت دارند، در حال ورود به مقطع بازنشستگی زودتر از موعد هستند و قطعاً باید برای درمان و دوران بازنشستگی این قشر برنامه‌ریزی داشت.

تشکری با اشاره به اینکه توسعه و افزایش کانون‌های کارگری و تشکل‌ها ملاکی برای توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود بیان کرد: هر کجا صحبت از توسعه یافتگی و خصوصی‌سازی و تشکیل دولت‌های رفاه می‌شود، بحث استفاده و پشتیبانی تأمین اجتماعی و خدماتی که یک کشور به بازنشستگان ارائه می‌دهد، ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن کارگران از ظرفیت‌های کارفرمایان باید استفاده شود تأکید کرد: چندین سال است که از طرف کانون کارفرمایان استان طرحی برای ساخت مسکن کارگران ارائه شده است که امیدوارم با تلفیق این پیشنهاد با طرح دولت در راستای مسکن سازی بتوان برای کارگران استان مسکن ایجاد کرد.

تشکری در پایان تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کسب و کار باعث بهبود فضای کسب و کار و همچینن اطمینان خاطر کارگران از شرایط کار خود می‌شود و همچنین کارفرمایان نیز مطمئن هستند که از نیروی کار سالم استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha