اعلام منتخب جشنواره تلاوت مجلسی استان گلستان + عکس
کد خبر: 4007754
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

اعلام منتخب جشنواره تلاوت مجلسی استان گلستان + عکس

فینال شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان گلستان با سیل عاشقان به قرآن و با حضور هفت نماینده از بین ۶۵ شرکت‌کننده در بخش مقدماتی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان میزبان عاشقان قرآن در مرحله استانی شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی بود.

این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا ساعت ۲۲ به‌طول انجامید با حضور خیل عظیمی از علاقه‌مندان و شیفتگان به برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی و انتخاب برترین قاری مردمی استان همراه شد.

در ابتدای این مراسم مردم علاقه‌مند از شهرستان گرگان و شهر‌های اطراف رفته رفته تمام سالن اصلی را پر کردند و در کنار مدیران فرهنگی و قرآنی شهر گرگان، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه، بسیج و جمعی از اساتید و قرآنیان این استان مراسم را دنبال کردند.
 
هفت نماینده از بین ۶۵ شرکت‌کننده در بخش مقدماتی در این دوره انتخاب شدند و در این مرحله به تلاوت خود پرداختند که با تشویق حاضران و هیئت داوران همراه شد.
 
بعد از پایان تلاوت‌ها و شمارش آراء و پیش از اعلام نتایج، داود جعفری، دبیر کشوری جشنواره‌های قرآنی فجر به‌عنوان مهمان ویژه این بخش سخنانی کوتاهی در باب اهمیت پرداختن به موضوع انس با قرآن و تمسک جستن از محضر قرآن ارائه کرد.
جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان گلستان
 
وی گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه ما به گونه‌ای از وضعیت معیشت و رفاه اجتماعی و بهره‌مندی از آن یا تلاش مضاعف داریم یا کمتر بهره‌مند هستیم، غافل از آن که قرآن چهار حرف دارد، حرف قاف یعنی قلب مطمئن و ایمانی قوی به خداوند و قرآن، را یعنی راه درست، راهی که قرآن برای ما ترسیم و اهل بیت آن را طی کرده‌اند، الف یعنی ایمان مطلق به هر آنچه در این مسیر برای ما ساخته و نمایان داده شده تا راه را کج نکرده و استوار بمانیم.

جعفری افزود: هرکس به سه حرف اول قرآن رسید و با این نگاه آن را دنبال کرد، یقین بداند خداوند عزوجل حرف آخر و نون قرآن یعنی آرامش دنیا را هم خواهد دید.

در پایان بعد از شمارش آراء و اعلام نتایج، امیر‌حسین میر‌کریمی به‌عنوان فرد منتخب و راه‌یافته به مرحله کشوری از سوی مردم استان گلستان انتخاب شد.
جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان گلستان
 
اجرای گروه سرود نوجوانان شهر گرگان به‌مناسبت شب میلاد پیامبر مهربانی‌ها و صاحب مذهب جعفری امام صادق(ع) شور و حرارت مضاعفی به این مراسم بخشیده بود، تلاوت قاریان نوجوان در ابتدا این مراسم، حاکی از آن بود که استان گلستان ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری فرهنگی را دارد.

مدیران و برگزارکنندگان این جشنواره در استان گلستان با همراهی جبهه فعالان قرآن کریم گلستان به سرپرستی سیدمصطفی حسینی‌واعظ و دبیری سید‌علی موسوی توانستند با هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط، همانند اداره کل ارشاد استان‌، اداره تبلیغات و دارالقرآن استان و نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه در به‌ ثمر رسیدن شبی بیادماندنی در پای سفره قرآن بیشترین نقش را ایفا کند.

یادآور می‌شود، این جشنواره به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب الزمانی تهران در سراسر کشور اجرا و با هدف انس بیشتر مردم با قرآن طراحی و برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام
captcha