تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف
کد خبر: 4007650
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف

همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) طی مراسمی از برگزیدگان چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی تجلیل شد.

تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقافبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز دوم آبان‌ماه، در مراسم اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم، در مهدیه امام خامنه‌ای اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی، ضمن تبریک ایام و بزرگداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی شهدا گفت: امام راحل احیاگر قرآن بودند و امروز به برکت خون شهدا است که پرچم قرآن با سرافرازی به اهتزاز در آمده است.

وی بیان کرد: این برنامه قرآنی و جلسه نورانی مقارن با سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) شده، رسول مکرم اسلام تجسم کاملی از قرآن کریم است.

احمدزاده با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: رهبری در خصوص خصایص پیامبر اسلام که مستفاد از قرآن است، فرمودند: پیامبر نمونه کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کامل‌تر از او نیافریده است، او مبشر، بشارت‌دهنده، منذر و بیم‌دهنده است، بر همه بشریت و بر همه تاریخ شاهد و ناظر است، فراخواننده همه بشریت به سوی خداست و چراغ نورافشان راه انسان‌هاست. پیامبر معلم همه نیکی ها، معلم عدالت، انسانیت، معرفت، برابری، برادری و باعث رشد و تکامل انسان تا انتهای تاریخ است.

وی ادامه داد: آن بزرگوار، امین، راستگو، صبور و بردبار بود. جوانمرد بود، از ستمدیدگان در همه ی شرایط دفاع می کرد. درست کردار بود، رفتار او با مردم، بر مبنای صدق و صفا و درستی بود. خوش سخن بود، تله زبان و گزنده گو نبود. پاکدامن بود، در آن محیط فاسد اخلاقی عربستان قبل از اسلام، در دوره جوانی، آن بزرگوار، معروف به عفت و حیا بود و پاکدامنی او را همه قبول داشتند، آلوده نشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: حضرت رسول مردمی بود و در بطن مردم زندگی می کرد، با فقرا کنار می‌آمد و به ظاهر و جلال و شوکت اهمیت نمی‌داد و یکی از فصول زندگی پیامبر(ص) تبدیل فضای بی‌تفاوتی به فضای همکاری و محبت و برادری بود.

در ادامه جت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار کرد: ثبت‌نام مسابقات فرآن کریم از 13 اردیبهشت‌ماه تا 13 خردادماه انجام شده است. این مسابقات در 10 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 20، 10 و 5 جزء از قرآن، اذان، دعاخوانی، تفسیر، هم‌خوانی و هم‌سرایی برگزار شد. حدود 3000 نفر خانم و آقا از خراسان رضوی در این مسابقات ثبت‌نام کردند.

وی اظهار کرد: مسابقات مرحله شهرستانی با توجه به شرایط کرونایی، به صورت ضبط اثر و در چهار منطقه اجرا شد. تعداد 118 نفر از آقایان و 52 نفراز بانوان به مرحله استانی راه یافتند. مرحله استانی نیز در هفته پایانی شهریورماه به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور 10 داور در بخش آقایان و پنج داور در بخش خانم‌ها برگزار شد. از میان شرکت‌کنندگان تعداد 27 آقا و 7 خانم به مرحله نیمه‌نهایی کشوری راه یافتند. با توجه به این که نتایج رشته‌های تفسیر، دعاخوانی، هم‌خوانی و هم‌سرایی را تهران اعلام می‌کند، از این رو به سبب برخی مشکلات، نتایج این رشته‌ها هنوز اعلام نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در این مراسم برای تجلیل از نفرات اول تا سوم در هفت رشته مورد تدارک دیده شده است، هم‌چنین در سال گذشته نیز سه نفر از نخبگان قرآنی استان در مسابقات بین‌المللی افتخاراتی کسب کردند که در این مراسم از این نخبگان نیز تجلیل و تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به افتخارات کسب شده توسط قاریان استان، گفت: رضا گلشاهی، رتبه اول حفظ کل قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، احسان محمدی، رتبه اول رشته قرائت ترتیل مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، علیرضا بیژنی، رتبه اول رشته قرائت تحقیق مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور اندونزی را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha