مزایده ساختمان دارالقرآن نصر بقیةالله / شهرداری رسیدگی کند
کد خبر: 4006143
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

مزایده ساختمان دارالقرآن نصر بقیةالله / شهرداری رسیدگی کند

مدیر دارالقرآن نصر بقیةالله الاعظم(عج) هشتگرد از به مزایده گذاشتن مکان این مؤسسه خبر داد و گفت: طبقه فوقانی مؤسسه ما حوزه علمیه به صورت رایگان مستقر است، اما مؤسسه ما که دارالقرآن است، باید کرایه بدهد، مگر در آموزش مسائل دینی فرقی وجود دارد؟

منتظر عکس بهتر هستم/مزایده ساختمان دارالقرآن نصر بقیةالله / شهرداری رسیدگی کند

اعظم اسدی، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن نصر بقیةالله الاعظم(عج) هشتگرد در گفت‌وگو با ایکنا، از به مزایده گذاشتن مکان این مؤسسه خبر داد و گفت: ساختمانی که مؤسسه در آن واقع شده، متعلق به شهرداری است. مدت 12 سال در آنجا فعالیت قرآنی انجام می‌دهیم که هشت سال از این مدت بنا بر مصوبه شورای شهرستان به دلیل مطلوب بودن خروجی کارمان، رایگان بود.

وی افزود: بعد از هشت سال این مکان به مزایده گذاشته شد که در آن برنده شدم، اما بعد از گذشت سه سال با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها مواجه شدیم، از این رو قراردادمان معلق ماند و ‌هم‌اکنون دوباره مکان مؤسسه به مزایده گذاشته شده است. در مدت یکسالی هم که در دوران کرونا فعالیت داشتیم، بابت این مکان اجاره دریافت کردند.

مدیر دارالقرآن نصر بقیةالله الاعظم(عج) بیان کرد: هیچ حمایتی از مؤسسات نمی‌شود و هیچ کس هم به درددل مؤسسات رسیدگی نمی‌کند، اگر از جایی حمایت شویم، بهتر می‌توانیم از نیرو و تجربه‌ای که داریم، استفاده کنیم. هیچ یادی از مؤسسات نمی‌شود، امیدواریم در دولت جدید کمی به حال مؤسسات رسیدگی شود، اتحادیه نیز حمایتی از مؤسسات ندارد، فقط چند وقت یک بار جلسه‌ای برگزار می‌شود.

وقتی دارالقرآن باید کرایه پرداخت کند، اما حوزه علمیه نه

وی ادامه داد: طبقه زیرین ساختمانی که در اختیار مؤسسه ماست، پاساژ قرار دارد و طبقه فوقانی آن نیز حوزه علمیه است، حوزه علمیه به صورت رایگان مستقر است، اما مؤسسه ما که دارالقرآن است، باید کرایه بدهد، چرا باید اینگونه باشد؟ مگر آموزش مسائل دینی فرقی دارد؟ اگر برای مؤسسه ما نیز رایگان باشد، می‌توانیم تعداد بیشتری از افراد را جذب کنیم، چرا ساختمانی که اصلاً کلنگ آن به نام دارالقرآن است، به مزایده گذاشته می‌شود؟

اسدی بیان کرد: مدت 30 سال در شهرستانی که اصلاً بومی آنجا نیستم، تلاش فرهنگی کرده‌ام و توانسته‌ام کسانی را به مذهب شیعه جذب کنم که از فرقه‌های مختلف بوده‌اند، چرا حمایت نشوم و مؤسسه‌ام به این دلیل که نمی‌توانم کرایه پرداخت کنم، تعطیل شود؟ حافظان قرآن زیادی تربیت کرده‌ام که هر کدامشان در گوشه‌ای از شهرستان منشأ اثر هستند، تقریباً می‌توان گفت تمام حافظان قرآن شهرستان ساوجبلاغ در این مؤسسه آموزش دیده‌اند، حیف است که چنین مؤسسه‌ای بسته شود.

وی گفت: چون دغدغه‌‌ام قرآن است، توانسته‌ام تا این لحظه ادامه دهم. به هر کس نیز برای مشارکت مراجعه می‌کنم، تمایلی ندارند، چون کار قرآنی درآمدی ندارد، برای کار قرآنی نیاز به علاقه و حمایت وجود دارد. مسئولان به فکر مؤسسات باشند. بعد از 30 سال کار قرآنی، بیمه و بازنشستگی ندارم، توان دوران جوانی‌ را نیز ندارم و نیاز به حمایت داریم. از کودک سه ساله تا بزرگسال 70 ساله در این مؤسسه آموزش می‌بینند، آموزشی که ما به کودکان می‌دهیم در واقع روی اعتقادات آنان کار می‌کند که در آینده آنان را در برابر بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌سازد.

اسدی با بیان اینکه دو سال است که به خاطر شیوع کرونا، مؤسسه بسته است و آموزش‌های مجازی به صورت رایگان به مخاطبان ارائه می‌شود، افزود: هم‌اکنون کلاس‌ حفظ دعاهای قرآنی، تفسیر زیارت عاشورا، تدبر در سوره‌های جزء 30 و آموزش حفظ کودکان به صورت مجازی و تنها با یک نفر مربی پیگیری می‌شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه نصر بقیةالله الاعظم از سال ۱۳۸۵ با کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد و در شهرستان ساوجبلاغ، شهر هشتگرد، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، خیابان معلم، ساختمان تجاری، طبقه اول واقع شده است.

انتهای پیام
captcha