زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۴ سال بخشیده شد
کد خبر: 4005694
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۴ سال بخشیده شد

معاون قضایی دادگستری گفت: زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل چهار سال حبس با رضایت اولیای دم در کرمان بخشیده شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی تقی‌زاده، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان از گذشت در یک پرونده قتل خبر داد و گفت: زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل 4 سال حبس با رضایت اولیای دم در کرمان بخشیده شد.

وی در تشریح این خبر افزود: در پی درگیری لفظی میان دو نفر در سال 1396 و به علت عدم کنترل خشم، قاتل با ضربات چاقو منجر به مرگ مقتول شده و حدود 4 سال در زندان بسر می‌برد.

تقی‌زاده با اشاره به این مطلب که قاتل با توجه به صدور رأی قطعی منتظر اجرای حکم بود، تأکید کرد: بنا به درخواست متشاکی نادم و ورود شوراهای حل اختلاف زندان و استفاده از معتمدین محلی و افراد صاحب نفوذ بالاخره پس از مدت 2 سال پیگیری مداوم و برگزاری چندین جلسه سازش در محل زندان اولیا دم بدون دریافت هیچگونه مبلغی رضایت قطعی خویش را نسبت به مددجو اعلام کردند و محکوم به اعدام بعد از چهار سال از زندان آزاد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان ادامه داد: عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha