اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در هیرمند
کد خبر: 4003997
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در هیرمند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در شهرستان هیرمند خبر داد.

اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در هیرمندبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، در افتتاحیه طرح ملی نذر آب ۴ در شهرستان هیرمند گفت: طرح نذر آب از سه سال گذشته با هدف تأمین آب شرب، توزیع بسته‌های حمایتی معیشتی و کاروان سلامت در مناطق محروم با کمک مردم و به همت خیرین و داوطلبین جمعیت هلال‌احمر از ابتدای شهریور ماه تاکنون در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح ملی نذرآب ۴ در شهرستان‌های چابهار، کنارک، دلگان، ایرانشهر، مهرستان، سیب و سوران، زهک، میرجاوه اجرا و در حال حاضر در شهرستان هیرمند با حضور جمعیت هلال‌احمر استان مازندران و لرستان اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بیان کرد: از ۱۷ مهرماه جمعیت هلال احمر استان‌های مازندران و لرستان به عنوان استان‌های معین در شهرستان هیرمند مستقر و در سه محور سلامت، سبد معیشتی، تأمین آب شرب خدمات خود را جهت مردم کم برخوردار منطقه ارائه می‌دهند.

در ادامه فخاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران، گفت: در این طرح خدمات متنوعی از قبیل توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، توزیع تانکر‌های آب، ارائه خدمات درمانی، خدمات فرهنگی و آموزشی برنامه‌ریزی شده است که در قالب طرح نذر آب ۴ از سوی داوطلبان هلال‌احمر مازندران اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۲۱ تانکر آب، ۳۳۰۰ کیلو آرد، ۳۰۰۰ قوطی کنسرو ماهی و کنسرو لوبیا، ۸۰ دستگاه تصفیه آب، ۲۰ هزار ماسک و ۲۰۰۰ ژل ضدعفونی، ۲۰۰ بسته غذایی و ۳۰۰ کیلو برنج، ۲۰۰ تخته پتو، ۴۰۰ کیف مدرسه به همراه ۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر و مقادیری از سایر ملزومات مورد نیاز ساکنان منطقه به ارزش ۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال برای اجرای طرح نذرآب ۴ به مقصد شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان ارسال شد که از امروز در میان مناطق و اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.

فخاری گفت: یکی از ویژگی‌های این طرح که برای اولین بار در کشور انجام خواهد شد شناسایی و پیگیری بیماران نیازمند و رصد کامل مراحل درمانی آن‌ها ست که برای این طرح بودجه و اعتبار ویژه‌ای اختصاص دادیم و جمعیت مرکز هم قول مساعد همکاری و حمایت دادند.

در ادامه دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از هلال‌احمر کل کشور، هلال‌احمر استان‌های مازندران و لرستان که در این امر خیرخواهانه شریک شدند تا مردم این سرزمین متوجه شوند که در حل مشکلات تنها نیستند تقدیر و تشکر کرد همچنین از مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان و همکارانشان که بانی این فعالیت‌های خیرخواهانه در استان شدند تقدیر و آرزوی موفقیت برای همه عزیزان کردند.

در همین راستا امام‌جمعه شهرستان هیرمند از تمای فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در راستای کمک به اقشار ضعیف در سطح استان تقدیر و تشکر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha