درخواست انحلال الحشد الشعبی غیرقانونی است
کد خبر: 4002907
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در جشنواره انتخاباتی ائتلاف فتح:

درخواست انحلال الحشد الشعبی غیرقانونی است

شیخ قیس خزعلی که امروز در جشنواره انتخاباتی ائتلاف فتح در استان کربلا چهارشنبه سخن می‌گفت، با تأکید بر اهمیت سازمان الحشد الشعبی در سرنوشت ملت عراق و حفظ عزت، کرامت و مقدسات مردم این کشور، اولویت نامزدهای این جنبش را حمایت از الحشد و پیشرفت انتخاباتی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ قیس خزعلی تصریح کرد که انتخابات ما را در برابر رویارویی بسیار مهمی قرار داد و ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا بهترین نتیجه را به دست آوریم. خزعلی با تأکید بر اینکه حضور در شهر کربلا که شهر ایثار و فخر و سخاوت است، افزود: در این انتخابات باید بهترین را انتخاب کنیم چرا که انتخاب صحیح تعیین‌کننده مسئولیت است و اکنون باید امیدوار بود. علاوه باید هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

وی با تأکید بر اهمیت وضعیت الحشد الشعبی در این انتخابات تصریح کرد: مسئله انتخابات کنونی حضور یا عدم حضور الحشد الشعبی است و افزود که برخی از قوای سیاسی عراقی در این انتخابات وجود دارند که به صراحت اعلام کرده‌اند: ما را انتخاب کنید تا الحشد الشعبی را در ارتش عراق ادغام کنیم. از سویی گروه دیگری نیز هستند که اعلام کرده‌اند الحشد الشعبی نه تنها باید به صورت کنونی باقی بماند، بلکه باید حمایت و تسلیحات بیشتری را دریافت کند.

شیخ قیس خزعلی تأکید کرد که این به نفع عراق و عراقی‌ها نیست که الحشد الشعبی در ارتش ادغام یا منحل شود و تصریح کرد که اگر خدای‌ ناکرده این سازمان منحل شود آسیب بزرگی رخ خواهد داد. هرگونه سهل‌انگاری در مسئله الحشد به این معناست که خود را برای ذبح آماده کرده‌ایم و انحلال آن به معنای تهدید عزت، شرافت و کرامت ما خواهد بود.

دبیر کل جنبش عصائب اهل حق تأکید کرد که مهم‌ترین سلاح استراتژیک قدرت در تاریخ عراق سلاحی است که ما در حال حاضر در اختیار داریم و باید در حفظ آن بکوشیم.

وی تصریح کرد که درخواست انحلال الحشد یک خواسته نامشروع است و افراد و کشورهایی که خواهان انحلال آن هستند، می‌خواهند به عراق آسیب وارد کنند.

شیخ قیس خزعلی با غیرقانونی دانستن درخواست انحلال الحشد، این سازمان را امری تعیین‌کننده در سرنوشت ملت، زندگی مردم، عزت و شرف خانواده و حفظ مقدسات دانست و تصریح کرد که امروز نزاع انتخاباتی بر سر حضور یا عدم حضور الحشد است.

وی برنامه اصلی چهار نامزد این گروه را که عضو ائتلاف الفتح هستند را حمایت از الحشد الشعبی خواند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل حق یکی دیگر از اولویت‌های این انتخابات را اقتصاد خواند و با انتقاد از سیاست اقتصادی دولت جدید، تصریح کرد که شهروندان عراق باید کاندیدای جریان‌هایی را انتخاب کنند که معتقد به پیشرفت اقتصادی در عراق هستند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق همچنین در مصاحبه با شبکه المنار نیز با تأکید بر جایگاه مهم الحشد الشعبی در عراق و اهمیت انتخابات در حفظ این جایگاه تأکید کرد که عراق به سیاستمدارانی نیاز دارد که توانایی اتخاذ تصمیم حاکمیتی و دوری از تصمیم آمریکا را داشته باشند.

وی همچنین در مورد مسئله حضور نیروهای آمریکایی در عراق نیز تصریح کرد: موضوع خروج این نیروها از عراق یک مسئله اجتناب‌ناپذیر است.

شیخ قیس خزعلی با تأکید بر جایگاه مرجعیت در عراق، صدور بیانیه مرجعیت نجف برای شرکت مسئولانه مردم عراق در انتخابات را عاملی برای افزایش مشارکت مردم در این رویداد مهم خواند.

وی با ابراز نگرانی از بروز تقلب الکترونیکی در انتخابات، تأثیر مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نیز در نتیجه این انتخابات مهم دانست.

وی افزود: کشوری مانند امارات در راستای تقویت جایگاه خود از شخصیت‌هایی حمایت خواهد کرد که از عادی‌سازی و سازش دفاع می‌کنند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با اعلام اینکه عراق هیچ‌گاه به روند عادی‌سازی نخواهد پیوست تصریح کرد که سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خلاف قوانین عراق است.

وی تصریح کرد که در حال حاضر این جنبش در حال آمادگی برای برگزاری کنفرانسی علیه سازش و عادی‌سازی روابط است.

شیخ قیس خزعلی با اشاره به اینکه دو شهید بزرگ مقاومت، سردار سلیمانی و المهندس برای مقاومت نقش پدر معنوی را داشتند تأکید کرد که گرفتن انتقام خون مطهر این دو شهید به شکل مستمر ادامه خواهد داشت و خون این دو شهید بزرگوار با هیچ‌ خون دیگری برابری نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha