اختتامیه نخستین دوره کارگاهی «معارف مهدویت» برگزار شد + تیزر
کد خبر: 4002123
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آجا؛

اختتامیه نخستین دوره کارگاهی «معارف مهدویت» برگزار شد + تیزر

اختتامیه اولین دوره کارگاهی معارف مهدویت ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آجا، روز گذشته، 10 مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه نخستین دوره کارگاهی معارف مهدویت ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آجا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا و سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، 10 مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ارسالی // نخستین دوره کارگاهی «معارف مهدویت» ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آجا پایان یافت + تیزر

سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نهاجا در این مراسم گفت: در عصر مهدویت وظیفه سازمانی، شرعی و ملی جوانان غیرتمند، تلاش شبانه‌روزی برای ارتقای دانش تخصصی و تهذیب نفس برای ایفای نقش فعال در ساخت تمدن اسلامی و فراهم کردن زمینه‌های ظهور است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای ساخت تمدن اسلامی، افزود: ایشان به شاخصه مهم فرهنگ مهدویت یعنی بسیج اراده‌ها و ایجاد انتظار فعال، تأکید می‌کنند که این موضوع نشان از حساسیت و کلیدی بودن این حوزه دارد. بنابراین باید در زمینه ارتقای فرهنگ مهدویت تلاش کنیم.

ارسالی // نخستین دوره کارگاهی «معارف مهدویت» ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آجا پایان یافت + تیزر

واحدی افزود: عدم اکتفا به وضعیت موجود، حرکت در مسیر وضعیت متعالی، فراهم کردن ابزار و زمینه‌های ظهور با تلاش و استقامت در این مسیر، نتیجه انتظار فعال و بسیج اراده‌های عمومی در فرهنگ مهدویت است.

در ادامه، حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان ساخته شده و ره‌یافته تا اعمال غیر صالح از او سر نزند، گفت: خداوند خود را در درون همه انسان‌ها قرار داده و دلیل عشق به امامت، عشق به دیانت و عشق به خوبی‌ها همین است.

وی به سوره یوسف اشاره کرد و افزود: باید با عشق به سمت امام خود بیایید و در این عشق ذوب شوید. همانطور که نیروی هوایی ارتش جزو اولین ها بودند که به امام امت پیوست و آن بیعت تاریخی خود را رقم زد و باز نیروی هوایی بود که در روز آغازین جنگ با 140 فروند جواب دندان شکنی به دشمن بعثت داد و همیشه ارتش و نیروی هوایی باعث افتخار نیروی های مسلح بوده است و همچنان محکم و استوار پای بیعت خود با فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز هستند.

ارسالی // نخستین دوره کارگاهی «معارف مهدویت» ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آجا پایان یافت + تیزر

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به ارائه گزارش از فرایند برگزاری این کارگاه پرداخت و گفت: 300 کارگاه معارف مهدویت، براساس برنامه‌ریزی انجام شده و شیوه‌نامه‌های ارسالی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در تابستان امسال با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع مهدویت با دعوت از اساتید حوزه علمیه مهدویت شهر قم در 16 مرکز آموزشی، دانشگاه‎های افسری ارتش و مراکز منتخب درجه داری و سربازی ارتش، دوره‌های مهدویت یک، دو و سه روزه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha