باید و نبایدهای جهاد «تبیین» / احیای گفتمان نیکوکاری اجتماعی با شهادت لندی
کد خبر: 4001581
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

باید و نبایدهای جهاد «تبیین» / احیای گفتمان نیکوکاری اجتماعی با شهادت لندی

خطیب جمعه کامفیروز با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد «تبیین»، به تشریح باید و نبایدهای این جهاد به خصوص در شرایط امروزی پرداخت.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، خطیب جمعه کامفیروز امروز، 9 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز اربعین اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی مسئله «تبیین» بود. خواسته ایشان از جوانان انقلابی در بُعد تبیین به یک مسئله ساده ختم نمی‌شود بلکه فرمودند در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.

وی افزود: جوانان دغدغه‌مند و انقلابی باید با شناخت به روز شبهات موجود در سطح جامعه و با مدنظر قرار دادن بایدها و  نبایدهای «تبیین»، به این مهم پرداخته و افکار جامعه را از القائات و خطورات مسموم و آلوده پاک و مبرا سازند.

تقی‌زاده ادامه داد: مهم‌ترین باید در بحث تبیین و افشاگری برخورداری آن از منطق قوی و استدلال مستحکم بوده و اساسی‌ترین نباید در این زمینه، پیراسته بودن آن از بی اخلاقی‌ها، دروغ، دشنام و تهمت است.

امام جمعه کامفیروز در ادامه با اشاره به شهادت ایثارگرانه و فداکارانه علی لندی چنین ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد عروج ملکوتی ِ نوجوانی ایثارگر و پرورش یافته در مکتب امثال حسین فهمیده بودیم که این واقعه، هم ما را در حزن شدید فرو برد و هم سرشار از غرور گشتیم.

وی بیان کرد: حزن ما به خاطر از دست دادنش بود اما او با این از خود گذشتگی به همگان ثابت کرد که این مرز و بوم خطه‌ پرورش بچه شیرانی است که از کودکی و نوجوانی گل آن‌ها به ایثارگری آمیخته شده و حسین فهمیده‌ها مختص به صدر انقلاب و ایام دفاع مقدس نبوده و همیشه هستند؛ این باعث افتخار ماست و ما به خود می بالیم که در چنین مملکتی زندگی می‌کنیم.

تقی‌زاده تأکید کرد: شهید لندی با شهادت خویش و شجاعت مثال زدنی‌اش فرهنگ و گفتمان نیکوکاری ِاجتماعی را زنده کرد و این فضیلت خاموش شده را دوباره شعله‌ور ساخته و به آن جانی تازه در قلوب آحاد جامعه بخشید. امام معصوم(ع) در حدیثی فرمود مهم‌ترین راه برای آقایی و بزرگی کردن، ایثار است و شهید علی لندی مصداق عینی ِ این حدیث شد. او جان خویش را برای حفظ هم وطنش بذل کرد اما آنچه که اکنون به وضوح همه می‌بینیم و می‌شنویم، بحث از بزرگی روح و جوانمردی اوست.

انتهای پیام
captcha