نقش آفرینی بانوان در پیشرفت کشور کاملاً مشهود است
کد خبر: 4001296
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

نقش آفرینی بانوان در پیشرفت کشور کاملاً مشهود است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: نقش آفرینی بانوان در تمامی پیروزی‌ها، افتخارات، امنیت، اقتدار و پیشرفت کشور کاملاً در آن مشهود است و بدون نقش آفرینی آن‌ها، امکان پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس اصلا وجود نداشت.

ایفای نقش زینبی، تکلیفی امروز مسلمانان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، ۷ مهرماه در نشست تخصصی «نقش زنان در دفاع مقدس» در تبریز تاکید کرد: تکلیفی که بر عهده تمامی مردم مسلمان و نظام جمهوری اسلامی وجود دارد اما اکنون مورد غفلت واقع شده و عدم عمل به آن باعث ایجاد برخی مشکلات شده، ایفای نقش زینبی است. اگر امروز بحث زینبی را ایفا نکنیم و تبلیغ آرمان و اهداف شهدا را به خانواده و اطرافیان انتقال ندهیم، نتوانستیم اهداف این شهدا را ماندگار کنیم‌.

وی اظهار کرد: اولین بحثی که در راستای تبیین نقش زنان در دفاع مقدس مطرح می‌شود، ماهیت انقلاب است. با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی می‌توان دید که این انقلاب به خاطر پیاده سازی احکام خداوند متعال در حکومت اسلامی و با تاثی به حضرت اباعبدالله (ع) اتفاق افتاده است.

سردار عباسقلی‌زاده، افزود: این انقلاب برابر تدابیر و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری کاملاً بر اساس اهداف، آرمان‌های و اصول و معیارهایی طراحی و پایه ریزی شده که بر مبنای پیروی و تاسی از امام حسین(ع) انجام گرفته و تاسی به اهل بیت (ع) از اولین روزهای پیروزی انقلاب تا امروز پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است. دلیل این‌که تاکنون توانستیم در تمامی عرصه‌ها از اهداف و آرمان‌های اسلام دفاع کنیم، برگرفته از روحیه شهادت طلبی و اقتدا به واقعه عاشورا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، روحیه ایمان، معرفت و عشق به اهل بیت(ع) در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بی بدیل داشته است، اظهار کرد: اگر عشق، ایمان و علاقه خواهران، مادران و همسران شهدا به اهل بیت (ع) و روحیه شهادت، صبر و ایثار در رابطه با دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نبود، امکان نداشت اولا این انقلاب پیروز شود و سپس شاهد دستاوردهای عظیم در دفاع مقدس باشیم‌.

وی گفت: روحیه انقلابی را که مادران عزیز ایرانی در صحنه‌های انقلاب، راهپیمایی‌ها، تشییع همسران و فرزندان و حضور در جبهه‌ها داشتند، سند محکمی برای نقش آفرینی و تثبیت ایمان، استقامت، بصیرت و صبر و پایداری این بانوان است.

وی با بیان این‌که اوج شکوفایی این افتخارآفرینی بانوان در دفاع مقدس است، افزود: اصلی‌ترین عاملی که مادران و همسران شهدا توانستند در دوران دفاع مقدس علی‌رغم مشکلات، نقش آفرینی کنند، بصیرت کامل و معرفت دینی به اهل بیت(ع) بود، مراسم عاشورایی، عزاداری، حضور در هیات‌ها و پای منابر در طول سالیان سال بانوان عزیز را به عنوان اسوه ایمان و معرفت و عشق به اهل بیت (ع) معرفی کرده و به اقتضای آن، خانواده و فرزندان بر مبنای مکتب اسلام و عشق به اهل بیت (ع) تربیت یافته‌اند که این فرهنگ علاوه بر ایجاد و پیروزی انقلاب اسلامی و افتخار آفرینی در دفاع مقدس، بلکه امنیت و اقتدار را به ارمغان آورده است.

سردار عباسقلی‌زاده اظهار کرد: مادران و همسران شهدا می‌دانستند که صحنه جنگ یک موضوع ساده‌ای نیست و احتمال جانبازی، اسارت و شهادت وجود دارد اما تمامی این مشکلات متعدد دنیوی برای این بانوان همگی به واسطه تاسی و پیروی از اهل بیت (ع) باعث صبر و استقامت شدند. این صبر مثال زدنی در تاریخ بشریت به جز دوره محدودی از صدر اسلام تاکنون دیده نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: نقش آفرینی بانوان در تمامی پیروزی‌ها، افتخارات، امنیت، اقتدار و پیشرفت کشور کاملاً در آن مشهود است و بدون نقش آفرینی آن‌ها، امکان پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس اصلا وجود نداشت.

وی با بیان این‌که بزرگترین مصیبت در دوران جنگ نصیب خانواده شهدا شده است، ادامه داد: ایثارگری‌های مادران شهید، نشان از معرفت دینی و عشق به اسلام و مکتب حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه (س) است و این برخورد فرهیخته و بزرگ منشانه در هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد.

سردار عباسقلی‌زاده، افزود: برخی ناهنجاری‌های اجتماعی کشور ناشی از عدم تبیین اهداف و آرمان‌های شهدا، عدم ارائه‌ مهارت دینی و اسلامی و عدم شناساندن دشمن به مردم است. توطئه‌های دشمنان از اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده زیرا دشمنانمان با اسلام ناب دشمنی دارند.

وی با تاکید بر این‌که باید قدردان خانواده شهدا و مروج اهداف و آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا باشیم‌ که راه آن هم عمل به وصیت شهدا است، گفت: اولین نکته در وصیت تمامی شهدا، بحث اطاعت از ولایت مطلق فقیه است که ضامن تداوم و حفظ انقلاب است. امروز ما در هر زمینه‌ای که مطیع امام (ع) شدیم در آن زمینه موفق شدیم.

وی افزود: بزرگترین مشکلی که یک جامعه و کشور را تهدید می‌کند، جنگ است اما با فرماندهی امام (ره) و با حداقل نیرو و امکانات توانستیم در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب بایستیم و پیروز شویم و بر این اساس، شعار "خون بر شمشیر پیروز است" در جنگ ما ثابت شد.

سردار عباسقلی‌زاده، با اشاره به وضعیت کشور در اوایل جنگ تحمیلی، گفت: جمهوری اسلامی در این شرایط به واسطه ایمان و توسل به اهل بیت (ع) و اطاعت از ولایت و اتحاد تمامی اقشار جامعه توانست پیروز شود. نقش خواهران و بانوان در این جنگ، ۱۰۰ درصد در پیروزی، امیدآفرینی، روحیه دهی، مدیریت زندگی خصوصی و شخصی و مشکلاتی که در فقدان فرزند شهید و همسران تحمل کردند، باعث شد تا خداوند صرت خود را نازل کرده و پیروزی خود را رقم زند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان این‌که انقلاب اسلامی فقط با هدف پیاده سازی اسلام انجام گرفت، ادامه داد: اسلام‌ناب ایران اجازه هیچگونه قبول ظلم و تعدی، تسلیم به دشمنان و کفار و نفوذ فرهنگ‌ غرب و شرق را نمی‌دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که امروز توطئه‌های دشمنان در قالب فضای مجازی و ماهواره ادامه دارد، گفت: دشمنان در پی تضعیف اعتقادات مردم به ولایت فقیه و امام (ره)، شهادت و باورهای دینی هستند و تنها راه آن هم، همراه سازی هواهای نفسانی مردم با خود است اما خوشبختانه در این زمینه و ‌بعد از سال‌ها تلاش، نتیجه نگرفتند هرچند ما خسارت دیدیم و باعث ایجاد مشکلات دینی و اعتقادی در برخی خانواده‌ها شده است.

وی تاکید کرد: جا دارد تا با تبلیغات خودمان، هوشیاری و بیداری لازم در فضای مجازی و حقیقی ضمن حفظ اعتقادات و باروهای دینی انجام دهیم و باعث نشر و گسترش اهدف و آرمان‌های شهدا و انقلاب باشیم تا دشمن را شکست دهیم.

سردار عباسقلی‌زاده گفت: باید تلاش کنیم تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم تا یک جامعه پاک، مومن، فرهیخته، به دور از ناهنجاری‌های اجتماعی و حکومت اسلامی مدنظر خداوند و انبیاء را که زمینه سازی برای ظهور است را محقق سازیم زیرا یکی از دلایلی این‌که حضرت ولیعصر (عج) غیبت کرده، عدم همراهی مسلمانان با ایشان بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان این‌که اگر انقلاب‌های اسلامی و بیداری اسلامی نباشد، زمینه برای ظهور آماده نمی‌شود، افزود: تکلیف امروز ما زمینه سازی برای ظهور است که برای آن، حامی و لشکر نیاز است. امام به لشکر و پشتیبانی کننده نیاز دارد. این تکلیف بر عهده مسلمانان ایران، گروه‌های مقاومت و سایر کشورها است.

انتهای پیام
captcha