دوره‌های پاییزی مرکز قرآن و حدیث آستان حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4001277
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

دوره‌های پاییزی مرکز قرآن و حدیث آستان حرم حضرت معصومه(س)

مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با آغاز فصل پاییز دوره‌های متنوع قرآنی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) دوره‌های متنوع قرآنی را با آغاز فصل پاییز برگزار می‌کند که مشروح آن‌ها در ادامه می‌آید:

دوره‌های حضوری واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث در پاییز 1400

واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در فصل آموزشی پاییز ۱۴۰۰، برای رده‌های سنی نونهال، کودک، نوجوان و جوان دوره‌های متنوعی را برنامه‌ریزی کرده است.

از این دوره‌های می‌توان به 19 دوره حفظ کودک و نوجوان، 26 دوره حفظ قرآن و نهج‌البلاغه برای رده سنی جوان، 30 دوره قرائت قرآن کریم و 26 دوره معارف قرآن و عترت اشاره کرد.

علاقه‌مندان تا 16 مهرماه از طریق سامانه https://qhkarimeh.ir/ به منظور شرکت در این کلاس‌ها مهلت دارند.

دوره‌های مجازی مرکز قرآن و حدیث ترم پاییز ۱۴۰۰

واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در فصل آموزشی پاییز ۱۴۰۰، به صورت بر خط (آنلاین)، آفلاین و تلفنی برای بانوان و آقایان در رده‌های‌ سنی نونهال، کودک، نوجوان و جوان دوره‌های متنوعی را برنامه‌ریزی کرده است.

این دوره‌ها شامل 7 دوره حفظ قرآن کریم، 26 دوره قرائت قرآن کریم، 19 دوره معارف قرآن و عترت هستند. مهلت ثبت نام در این دوره تا ۱۶ مهر و از طریق سامانه https://qhkarimeh.ir/ است.

شروع کلاس به شرط رسیدن به حد نصاب، از طریق تشکیل گروه کلاس در پیام‌رسان ایتا اطلاع‌رسانی می‌شود. بنابراین لازم است همه شرکت‌کنندگان با همان شماره که برای ثبت نام اعلام کرده‌اند، نرم‌افزار ایتا را نصب کنند.

طرح تلاوت دوره‌های قرائت قرآن با هدف تقویت صوت و لحن قرآنی کودکان و نوجوانان

طرح تلاوت دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم با هدف تقویت صوت و لحن نخبگان و برگزیدگان قرآنی کودک و نوجوان از سوی مرکز قرآن و حدیث در آستان مقدس بانوی کرامت دنبال می‌شود.

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) این طرح را با هدف تقویت صوت و لحن برای کودکان و نوجوانان پسر برگزار می‌کند که در این طرح کودکان و نوجوان از پایه دوم ابتدایی تا دوران متوسطه حضور دارند.

این طرح با گزینش نخبگان و برگزیدگان قرآنی مرکز قرآن و حدیث و نخبگان قرآنی پسر کودک و نوجوان که در استان قم در سطح استانی و کشوری حائز رتبه شده‌اند با برگزاری دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم صوت و لحن، این قرآن‌آموزان و فراگیران قرآنی را تقویت می‌کند.

مرکز قرآن حدیث در حال حاضر طرح تلاوت را برای ۶۰ کودک و نوجوان پسر در قالب پنج کلاس هفت یا هشت نفره برگزار می‌کند.

آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم به فراگیران، برگزاری دوره‌های آموزشی عملی و فنی و کاربردی صوت و لحن برای فراگیران از مباحث آموزشی طرح تلاوت مرکز قرآن و حدیث برای نخبگان قرآنی است.

این طرح از سال ۹۸ در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با هدف برگزاری دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم و ارتقای کمی و کیفی قرائت قرآن کریم در قرآن‌آموزان و نخبگان قرآنی آغاز شده است و نخبگان قرآنی را در سطح استانی و کشوری برای حضور در مسابقات آماده کرده و سطح کیفی قرائت قرآن کریم را در فراگیران با برگزاری دوره‌های آموزشی خاص و ویژه قرائت قرآن کریم تقویت کرده و افزایش می‌دهد.

همچنین نخبگان قرآنی خارج از مرکز قرآن و حدیث برای شرکت در این طرح ابتدا باید در مصاحبه ورودی مرکز قرآن و حدیث شرکت کرده و پس از آن در صورت قبولی در طرح تلاوت قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت‌(س) حاضر شوند.

کودکان و نوجوانان پسر برای ثبت‌نام در طرح‌های قرائت و حفط قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث می‌توانند عصرها به واحد آموزش قرائت برادران واقع در شبستان نجمه خاتون(س) مراجعه کنند و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ هر روز می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۳۰-۰۲۵ تماس بگیرند و از طریق سامانه مرکز قرآن و حدیث تا ۱۶ مهرماه در دوره های قرآنی مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کنند.

دوره‌های آموزش مجازی، حضوری و نیمه‌حضوری برای 6 سال به بالا

دوره‌های آموزش مجازی، حضوری و نیمه‌حضوری نیز از سوی این مرکز‌ برای سنین کودک از 6 سال به بالا، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

در این دوره‌ها، درست‌خوانی و روان‌خوانی، تجوید ۱ و ۲، صوت و لحن تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن کریم، حفظ نهج‌البلاغه، مداحی، تفسیر ترتیبی، موضوعی، سوره‌های منتخب و تنزیلی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تکمیلی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم ادعیه و زیارات، همسرداری، آمادگی‌های پیش از ازدواج، تربیت فرزند،‌ حدیث‌خوانی، شرح صحیفه سجادیه، شرح نهج‌البلاغه، احکام عمومی، احکام بانوان، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، تغذیه سالم در آیات و روایات و ... آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha