تأکید نوری المالکی بر رد سازش با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4001165
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
در دیدار با علمای فلسطینی انجام شد؛

تأکید نوری المالکی بر رد سازش با رژیم صهیونیستی

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در دیدار با گروهی از علمای فلسطینی بر رد درخواست‌ برخی شخصیت‌های عراقی درباره سازش با اسرائیل تأکید کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در ادامه مراسم بزرگداشت اربعین اباعبدالله الحسین(ع) با گروهی از علمای فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وی با این دیدار دست ردی بر سینه کسانی زد که در کنفرانس سازش در اربیل عراق خواستار سازش با رژیم صهیونیستی شده بودند.
 
روز جمعه گذشته کنفرانسی با عنوان «صلح و بازگشت» و با حضور شخصیت‌‌های عشایری و رهبران سابق حزب بعث در شهر اربیل عراق برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن، خواستار سازش با رژیم صهیونیستی شدند.
 
به دنبال این کنفرانس، دولت عراق مخالفت قاطعانه خود را با برگزاری نشست‌های غیرقانونی برخی شخصیت‌های عراقی در اربیل و فراخوان آنها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
 
در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تمجید از مواضع رسمی، سیاسی، مردمی و دینی عراقی‌ها در مخالفت شدید با تمام اشکال عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی گفت: ما از اقدامات قضایی عراق در مجرم شناختن این سازشکاران قدردانی می‌کنیم، زیرا این امر نشانه آگاهی متمایز مردم عراق و گروه‌های سیاسی این کشور و عزت ملی آنها در مقابله با نقشه سازش در خاورمیانه است.

حزب‌الله همچنین از ثبات موضع قوی ملت عراق در حمایت از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن قدردانی کرد.
انتهای پیام
captcha