ساخت مستند «نقش شهید سلیمانی و رزمندگان کرمانی در عملیات‌های دفاع مقدس»
کد خبر: 4000949
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

ساخت مستند «نقش شهید سلیمانی و رزمندگان کرمانی در عملیات‌های دفاع مقدس»

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان از ساخت مستندی با موضوع نقش شهید سلیمانی و رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله و رزمندگان کرمانی در عملیات فتح‌المبین و عملیات والفجر ۸ خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، تفاهمنامه همکاری  میان پژوهشکده مکتب حاج قاسم سلیمانی و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان  امروز  6 مهر ماه در 11 ماده تنظیم و به امضا طرفین رسید.

حجت‌الاسلام محمدهادی قهاری، رئیس پژوهشکده مکتب حاج قاسم سلیمانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: پژوهشکده مکتب حاج قاسم سلیمانی سال گذشته در مجلس شورای اسلامی با ردیف بودجه جداگانه به تصویب رسید و اکنون این مرکز ذیل دانشگاه شهید باهنر کرمان قرار دارد.

وی ادامه داد: این پژوهشکده 5 گروه پژوهشی شامل، «گروه امنیت، دفاع و مقاومت»، «گروه پژوهشی ادبیات و تاریخ مقاومت، هنر و توسعه فرهنگی اجتماعی»، «گروه پژوهشی جغرافیای سیاسی و توسعه سیاسی»، «گروه اقتصاد مقاومتی و مدیریت انقلابی» و «گروه زنان و خانواده، سبک زندگی و تمدن نوین اسلامی» است که تمام ابعاد زندگی و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در بر می‌گیرد.

رئیس پژوهشکده مکتب حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: الویت اصلی پژوهشکده تولید کتاب‌ها و منابع دست اول برای همه‌ پژوهشگران است که برای رسیدن به این هدف میان پژوهشکده مکتب حاج قاسم سلیمانی و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان یک تفاهم‌نامه آماده شد.

سرهنگ محمود مهدوی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: تا کنون در سطح استان کرمان کار علمی برای شهدا بسیار کم انجام شده است.  راه‌اندازی این پژوهشکده یکی از افتخارات برای استان کرمان است که با همت دانشگاه شهید باهنر کرمان و زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در پژوهشکده مکتب حاج قاسم سلیمانی پیرامون شهید سلیمانی در استان کرمان در حال انجام است، گفت: در بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گوشه‌ای از این فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم. که از جمله این اقدامات همکاری در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و اسنادی است.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین از ساخت مستندی با موضوع «نقش شهید سلیمانی و رزمندگان لشکر 41 ثارالله و رزمندگان کرمانی در عملیات فتح‌المبین و عملیات والفجر 8» خبر داد که امسال برای اولین بار در استان کرمان انجام شد و از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha