تحصیل رایگان فرزندان مددجویان کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی
کد خبر: 3997918
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

تحصیل رایگان فرزندان مددجویان کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تحصیل فرزندان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در مدارس هیئت امنایی رایگان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، فریبا اسکندرزاده رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 30 درصد دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی می‌توانند از خانواده‌های بی بضاعت باشند، گفت: هیچ وجهی نباید از این دانش‌آموزان دریافت شود و از همه کلاس‌های فوق برنامه هم می‌توانند بهره‌مند شوند. و طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)، تحصیل فرزندان مددجویان کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی رایگان است.

وی درخصوص قوانین و مقررات مدارس وابسته گفت: طبق ماده 3 اساس نامه مدارس وابسته، تمامی هزینه‌های این مدارس مثل مدارس غیردولتی بر عهده مؤسس است، اما از آن جا که طبق اصل 30 قانون اساسی باید آموزش رایگان باشد و استفاده از مدارس وابسته در سراسر کشور به یک رویه تبدیل شده، اگر آموزش و پرورش بتواند بخشی از نیرو و فضای آموزشی را در اختیار این مدارس قرار دهد بلامانع است. اما در مواردی که آموزش و پرورش نیرو یا فضای آموزشی ندارد اول باید نیروها و فضاهای خود را تأمین کند و سپس برای مدارس وابسته اقدام کند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: شهریه این مدارس هم شبیه مدارس هیات امنایی است که این مدارس در راستای مشارکت سایر نهادها مثلا نهادهای عام المنعفه که می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند، تاسیس می‌شوند و نهادها برای فرزندان کارکنان خودشان مدرسه خاصی تعریف می‌کنند به عنوان وابسته که امکانات و تجهیزات خوبی هم تأمین می‌کنند و این موضوع بلامانع است. ابلاغ مدیر مدرسه باید در مدیریت‌ها و ادارات آموزش و پرورش صادر شود و هرکسی را نمی‌توان برای احراز پست مدیریت این مدارس معرفی کنند.

اسکندرزاده بر لزوم نظارت بیشتر بر این مدارس تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مدارس ماندگار هم طبق بخشنامه معرفی شوند و امسال در مدارس غیر دولتی پوستر شهریه اختیاری و پوستر شهریه تعیین شده باید نصب شود تا نظارت بر این مدارس تسهیل شود.

انتهای پیام
captcha