دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل دستگاه تعلیم وتربیت کشور است / دانشگاهی در تراز دانشگاه دفاع ملی
کد خبر: 3995489
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
حجت‌الاسلام عسکری:

دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل دستگاه تعلیم وتربیت کشور است / دانشگاهی در تراز دانشگاه دفاع ملی

مشاور وزیر و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نگاه رهبری به دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه تربیت‌محور، ازنوع نگاه به دانشگاه دفاع ملی است، گفت: رهنمودهای معظم له درمورد این دانشگاه که مرکز ثقل دستگاه تعلیم وتربیت کشور است، باید نصب العین مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسکری، مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان در آیین تکریم و معارفه مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ضمن ابلاغ سلام دکتر کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و خیر مقدم به حجت‌الاسلام رستمی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، از خدمات حجت‌الاسلام دادگر، رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرد.
 
حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به مکتب فکری امام خمینی(ره)، دموکراسی و مردم‌‌سالاری دینی را یکی از ویژگی‌های بارز فقه شیعه دانست که از سوی مرحوم امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمهوری اسلامی ایران، تحقق پیدا کرد.
 
نماینده وزیر در دانشگاه فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علامه حکیمی گفت: علامه حکیمی رسالت روحانیت را هدایتگری انقلابی و دینی می‌دانست، از این رو خواستار توجه دفتر نهاد نمایندگی رهبری به این رسالت مهم در تربیت دانشجو معلمان شد.
 
مشاور وزیر ضمن تأکید به لزوم توجه به آموزه‌های قرآنی در طول زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: از دیدگاه قرآن کریم همه انسان‌ها دچار خسران و زیان هستند، مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند.
 
حجت‌الاسلام عسکری، با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در طول سال‌های پیش از انقلاب اسلامی خاطره‌ای از ساده زیستی معظم له و اهتمام ایشان را به امور خیر و خداپسندانه نقل کرد.
 
وی با اشاره به روایتی از حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام که می‌فرماید «فَأمّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدینِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِیعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن یُقَلِّدُوهُ»، در توضیح این روایت، مقام معظم رهبری را مصداق کامل این روایت معرفی کرد.
 
مشاور و نماینده وزیر در دانشگاه فرهنگیان، در ادامه سخنان خود با ارج نهادن به خدمات حجت‌الاسلام دادگر، برای حجت‌الاسلام تقوی، رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آرزوی موفقیت کرد.
 
وی، با تأکید به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان و نسل آینده کشور، به اهمیت دانشگاه فرهنگیان نزد مقام معظم رهبری اشاره کرد و خواستار حمایت جدی حجت‌الاسلام رستمی از دانشگاه فرهنگیان و همراهی ایشان برای اجرای مصوبه همسان‌سازی حقوق استادان و اعضای هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان شد.
 
حجت‌الاسلام عسکری در پایان با اعلام این مطلب که نگاه رهبری به دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه تربیت‌محور، از نوع نگاه به دانشگاه دفاع ملی است گفت: رهنمودهای معظم له درمورد این دانشگاه که مرکز ثقل دستگاه تعلیم و تربیت کشور است باید نصب‌العین مسئولان قرار بگیرد و نباید درآستانه شروع سال تحصیلی جدید شاهد رفتار تبعیض آمیز بین این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های دولتی زیر مجموعه وزارت علوم بود.
انتهای پیام
captcha